Co může být největší překvapení sněmovních voleb?Anketa
Abychom byli přesní; aktivitou se to moc nazvat nedá. Posuďte sami.
Páteční odpoledne bylo zalité sluncem, davy lidí proudily kolem pražského Anděla, jako by slovo pandemie ani neexistovalo. Sem tam zacinkala tramvaj, zatroubil taxikář anebo se připotácela banda bezdomovců se psem. Typický obrázek obchodního centra na Praze 5 uplynulé dekády.
A mezi tím vším jeden stánek, jedna dívka a mnoho podpisových archů hnutí Lidé PRO.
Redaktor ParlamentníchListů.cz stál na místě zhruba třicet minut během odpoledne. Z přítomných tváří šlo vyčíst, že jim dělá slunce dobře, nikdo nikam příliš nespěchal. Minářova dobrovolnice měla udržovaný stánek, tvářila se mile, na ústech měla pečlivě urovnanou roušku.
Krátká série... a jeden podpis...
Kritizovat nemůžeme nic. Co ale bylo zarážející? Minimální zájem procházejících.
Za zhruba třicet, možná že čtyřicet pět minut se u stánku zastavila pouze jediná paní. Ještě před ní se sice nakrátko přiblížila jiná dáma, ale ta dobrovolnici odbyla jízlivou poznámkou, že „jí na volby kašle“. Slyšet to bylo poměrně dobře. Slečna poděkovala a dál čekala.
Nakonec se přece jen našla alespoň jedna spásná duše, která podpisový arch podepsala.
Když jsme se dalšího Pražana, který kouřil vedle nás, zeptali, jestli mu Minářovo hnutí něco říká, odpověděl, že ne. Když jsme pak dodali název Milionu chvilek pro demokracii, byl doma. „Ale ne, volit je nebudu, ani nevím, jestli půjdu, stejně nic nezněmím,“ odvětil ledabyle.
Totožný názor měla i skupinka dvacetiletých. Jakkoli jsme očekávali jasné voliče Pirátů, spletli jsme se. Jeden odvětil, že by volil Šlachtu, protože byl u zásahovky; druhý Zelené, jelikož prý povolují pěstovat konopí. A zbylá sestava volit nepůjde.
Ačkoli to tak podle krátkého pozastavení na Smíchově nevypadalo, mezi lidmi je Minářovo hnutí vcelku populární. Ke konci ledna mělo na transparentním účtu přes 3 miliony korun. Nyní 400 tisíc. Velkou část spolkly výdaje na mzdy, na web a na kampaň. Dohromady přes 1,5 milionu korun za období říjen 2020–únor 2021, což není právě málo. Dalších 1,5 milionu pak putovalo na provoz, mzdy, přípravu a vedení kampaně ke sběru podpisů za říjen–prosinec 2020.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový