Hledá se kontrolor nového mýta. Komplikace pokračují. Stát protlačuje svá rozhodnutí silou

10.07.2019 11:27

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr na auditora nového mýtného systému, podle úřadu totiž mohly podmínky soutěže vytvářet konkurenční výhodu pro jednoho z uchazečů. Soutěž na kontrolora mýtného systému trvala do poloviny letošního května. Nezávislý auditor by měl vykonávat expertní kontrolu dat o provozu vozidel v mýtném systému. Podle výsledků měření se následně stanoví účinnost mýta.

Hledá se kontrolor nového mýta. Komplikace pokračují. Stát protlačuje svá rozhodnutí silou
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice D1 na Chodově

Antimonopolní úřad v rozhodnutí uvedl, že zadavatel, kterým bylo Ředitelství silnic a dálnic, nenastavil podmínky týkající se kvality a zkušeností osob podílejících se na zakázce tak, aby určitým dodavatelům nezaručovaly konkurenční výhodu. Tím tak podle něj byly stanovené podmínky tendru v rozporu se zákonem.

„Nyní jsme obdrželi informaci, že v poslední den možné lhůty, začátkem července, ŘSD podalo rozklad proti rozhodnutí ÚOHS, což znamená další týdny a týdny projednávání věci před antimonopolním úřadem. ŘSD přitom už samotný tendr na auditora vyhlásilo pozdě, navíc s hrubými chybami, které vedly ke zrušení toho tendru. Namísto poučení se z vytýkaných chyb a urychleného vyhlášení nového tendru na mýtného auditora (stát jej potřebuje už od zahájení nového mýta) se stát opět pokouší přetlačit silou kontrolní orgány proti komerčnímu stěžovateli. Může se tak opět stát, že v prosinci ŘSD „náhodou“ v časové tísni dospěje k jediné možnosti prodloužit bez soutěže stávající kontrakt firmě SGI,“ říká David Šimoník, tiskový mluvčí rakouské firmy Kapsch, která se soutěže o auditora nového mýtného systému také účastnila.

„Udivuje nás, že i v době, kdy jsou veřejné soutěže pod bedlivým dohledem médií i policejních orgánů, si složky státu stále dovolí postupovat takto účelově a v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách. Je s podivem, že  stát ztrácí drahocenný čas odvoláváním se proti rozhodnutí ÚOHS namísto toho, aby se poučil z minulých chyb a vyhlásil urychleně nový tendr na auditora mýtného systému. Není přece možné, aby mýto s miliardovým měsíčním výběrem běželo od ledna 2020 zcela bez kontroly, stát pak může přicházet až o desítky milionů korun z kamionového mýta,“ tvrdí David Šimoník.

Nový mýtný systém bude od prosince letošního roku provozovat konsorcium CzechToll/SkyToll, které uspělo v mýtném tendru s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz. Samotný mýtný tendr nyní řeší Krajský soud v Brně. Podle jeho květnového rozhodnutí musí Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) znovu prošetřit námitky firmy Kapsch v mýtném tendru. Soud nyní řeší také druhou žalobu Kapsche, ve které firma žádá pozastavení platnosti mýtné smlouvy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Fiala lže.“ Petr Holec se pustil do premiéra. Jde o přijetí v Bílém domě

15:02 „Fiala lže.“ Petr Holec se pustil do premiéra. Jde o přijetí v Bílém domě

Premiéru Fialovi prý prošla další lež, tentokrát k jeho cestě do USA za prezidentem Bidenem. Ve svém…