Stávající územní plán města s jižní spojkou uvažuje jako se stavbou veřejně prospěšnou, a to proto, že její význam nespočívá pouze v ulehčení dopravy pro město, ale úlohu zde hraje i její ekologická funkce. Navíc řeší i „vnitrokrajské“ jízdy. Z pohledu celostátní dopravy je prioritou převedení dálnice D11 a rychlostní silnice R35 tak, aby se vyhnula Hradci Králové tangenciálně.
Případné oddálení přípravy jižní spojky Ředitelstvím silnic a dálnic by se vší tíhou dopadlo na druhý silniční okruh města, což by si vyžádalo další potřebné nemalé investiční náklady na protihluková opatření a související výdaje do infrastruktury. Nedávno byl kvůli hluku z projíždějících aut opatřen skleněným tubusem nadjezd nad Pospíšilovou třídou a výměnou prošla okna domů sousedících s ulicí Antonína Dvořáka. V horizontu několika desítek let by se částka vynaložená na podobná protihluková opatření v kritických místech ve městě mohla vyšplhat na stejnou částku, která je potřeba k vybudování jižní spojky. Ani takové kroky by přesto stále neřešily problém se zbytnou dopravou, i nadále by docházelo k zahlcování ulic ve městě. Dopravu je nutné mimo město vyvést co nejkratším a nejvhodnějším úsekem, a tím je právě jižní spojka, spojnice dvou silnic první třídy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový