Jak umějí čeští žáci řešit problémy? Dnes se to dozvíme

1. 4. 2014 6:08

Ministerstvo školství dnes zveřejní, jak umějí čeští žáci řešit problémy ve srovnání s dětmi ze zemí Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Úlohy na řešení problémů byly do mezinárodního testování PISA 2012 zařazeny poprvé, školáci je vyplňovali na počítači.

Jak umějí čeští žáci řešit problémy? Dnes se to dozvíme
Foto: Hans Štembera
Popisek: Studenti, ilustrační foto
reklama

V takzvaných problémových úlohách se testovala schopnost žáků vymyslet řešení nejrůznějších situací, přičemž děti mohly kromě svých znalostí vyhledávat i nové informace, které by jim v řešení úkolu pomohly. Tyto problémové situace se týkaly běžných denních činností, třeba při používání mobilů, na sportovním tréninku, při péči o domácí zvířata nebo v mezilidských vztazích.

Výsledky srovnání matematických, čtenářských a přírodovědných dovedností žáků byly zveřejněny už loni v prosinci. České děti se oproti roku 2009 v těchto testovaných okruzích zlepšily, stále ale patří spíš k průměru.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: vam, čtk
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Nesmíte říkat „blázen“, ale „člověk s duševním onemocněním“, káže zástupkyně ombudsmana Šimůnková. A má i další nápady, ze kterých si někteří smíchy poprskali monitor

8:13 Nesmíte říkat „blázen“, ale „člověk s duševním onemocněním“, káže zástupkyně ombudsmana Šimůnková. A má i další nápady, ze kterých si někteří smíchy poprskali monitor

Zástupkyně ombudsmana Monika Šimůnková se domnívá, že by některé výrazy mohly pro svoji nevhodnost z…