Jurečka chce znovu propagovat české potraviny. Akcemi za 298 milionů korun

4. 4. 2015 14:48

Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) vypsal dvouletou zakázku na propagaci kvalitních potravin. Její předpokládaná hodnota včetně započítání dvacetiprocentní opce činí 298 milionů Kč bez daně z přidané hodnoty. Jak již bylo avizováno dříve, tendr je rozdělen na čtyři menší části. Zájemci mohou podávat své nabídky do 25. května, uvedl dnes fond ve Věstníku veřejných zakázek.

Jurečka chce znovu propagovat české potraviny. Akcemi za 298 milionů korun
Foto: Hans Štembera
Popisek: Potraviny, ilustrační foto
reklama

Přestože to v názvu ani popisu zakázky není uvedeno, mluvčí SZIF Vladimíra Nováková ČTK potvrdila, že má jít především o propagaci značky Klasa.

Nejdražší částí zakázky je její strategická, kreativní a PR část s předpokládanou hodnotou 128 milionů korun. Realizační část, do níž patří organizace ochutnávek, spotřebitelské soutěže a dalších propagačních akcí si fond cení na 88 milionů Kč. Mediální část zahrnující návrh mediální strategie a plánu, návrh mediálního nákupu či vyhodnocení komunikace má stát 2,4 milionu Kč. Poslední, expoziční část, má stát 20 milionů Kč.

Výběr vítěze tendru na propagaci Klasy v posledních letech provázely pravidelně komplikace

V předchozích letech byla zakázka zadávána jako jednoletá Její rozdělení má podle dřívějšího vyjádření ministerstva zemědělství (MZe) usnadnit účast většímu počtu firem. Má také umožnit státu lépe kontrolovat, co pro něj za nemalé finanční prostředky firmy zajišťují.

Výběr vítěze tendru na propagaci Klasy v posledních letech provázely pravidelně komplikace. Výběrové řízení, podle něhož měla být Klasa propagována loni, fond definitivně zrušil začátkem prosince 2014. Účel smlouvy již nešlo naplnit, zdůvodnil fond své rozhodnutí. Veřejnou zakázku v předpokládané hodnotě 158 milionů korun vypsanou v srpnu 2013 původně vyhrály společnosti McCann-Erickson Prague a International Advertising Agency. Soutěž následně zrušil antimonopolní úřad. Nového vítěze se již fondu vybrat nepodařilo.

Reklamní kampaně v resortu ministerstva zemědělství čelí dlouhodobé kritice. Kritizoval ji například Nejvyšší kontrolní úřad. MZe, SZIF a Vinařský fond podle loňské prověrky NKÚ vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy korun, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedením resortu.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: čtk, mp
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Budete platit! Tam, kam chtějí Zelení! Na úrovni EU se rýsuje plán na „záchranu Evropy“

13:12 Budete platit! Tam, kam chtějí Zelení! Na úrovni EU se rýsuje plán na „záchranu Evropy“

V době krize je velice pravděpodobné, že stát vstoupí do firem, které kvůli koronaviru nefungují. Al…