Na začátku pořadu dostal slovo ministr dopravy Dan Ťok (ANO), který mimo jiné řekl, že v Česku jsou dva tisíce nechráněných přejezdů. Jejich zabezpečení se postupně řeší. To ovšem nebyl případ přejezdu ve Studénce, který je zabezpečen dostatečně. Přesto podle ministra dojde v nejbližší době ke schůzce, kde se bude bezpečnost železničních přejezdů řešit.
Od začátku blikání červené po spuštění závor uplyne půl minuty
Mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal s odvoláním na záznam kamerového systému z přejezdu řekl, že u jednoho auta je jisté, že vjelo na přejezd v době, kdy blikala červená světla. U druhého auta to zcela jisté není. Vyloučil možnost, že by kamion vjel na přejezd v době, kdy ještě červená světla neblikala, protože od začátku, kdy začne zabezpečovací zařízení vydávat světelný a zvukový signál, do doby, než se začnou spouštět závory, uplyne nejméně 30 vteřin.
Podle Drápala dojde každý rok asi ke 200 střetů aut s vlaky na přejezdech. Lidé si prý někdy nevšimnou červených světel, jindy si řeknou, že mají dost času, když jsou závory ještě nahoře.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam