Kam v kampani létají statisíce? Zde je přehled, kolik strany posílají svým mágům

03.10.2018 22:35

Jak platí jednotlivá politická uskupení své marketingové manažery? S nadcházejícími komunálními volbami se ukazuje, že celkem velkoryse, píše server Echo24.cz. Například takový Marek Prchal, jehož premiér Andrej Babiš označil za „génia sociálních sítí“ hnutí ANO, za kampaň vyinkasoval dohromady 750 tisíc korun. Na pohyby na transparentním účtu hnutí upozornil jako první server Seznam Zprávy, jenž zmapoval i odměny stratégů jiných stran.

Kam v kampani létají statisíce? Zde je přehled, kolik strany posílají svým mágům
Foto: Hans Štembera
Popisek: Kampaň hnutí ANO do komunálních voleb. Tentokráte uprostřed sídliště Petřiny

Mnozí se často zamýšlejí nad tím, kdo vlastně stojí za příspěvky na facebookovém a twitterovém profilu předsedy vlády Babiše. Je to Marek Prchal, za jehož odvedenou práci mu bylo z konta ANO přeposláno v poslední době celkem šest částek v celkové výši 750 tisíc korun. Dalšímu marketérovi, Marku Hančovi, který se v ANO snaží uvést všechny zprávy ve prospěch hnutí a premiéra, pak přišlo na účet jeho firmy PR Laboratory 458 tisíc.

Podle jejich vyjádření jde o proplacení práce v kampani před senátními volbami v souladu se zákonem. „Máme i transparentní financování komunálních voleb,“ připomněli.

Kromě těchto částek ale z transparentního konta ANO odešly i další sumy. Například přes milion korun obdržela společnost Calmia Planet Petra Topinky, který se hnutí stará o volební hesla. Dalších 340 tisíc korun potom směřovalo na účet americké Amita Consulting, na jejímž dřívějším sídle své bydliště hlásí Alexander Braun, Babišův klíčový stratég. 

Jedním z těch, kteří koordinují předvolební strategii TOP 09 a Starostů, je Jakub Horák, který za letošek obdržel 847 tisíc korun. Částce dominuje položka 605 tisíc. Jde prý o platbu za komunikační strategii. „Obsahuje v sobě výzkumy, definici cílů, cílových skupin a tak dále,“ přiblížil Horák. Jako další lze najít čtyři částky o objemu 60 500 korun. „Je to 50 tisíc plus DPH. Což je měsíční platba za koordinaci kampaně,“ dodal Horák.

Původní text ZDE.

Aktuálně má na starosti kampaň TOP 09 a lidovců na Praze 6 David Brada, jenž dostal na účet své společnosti asi 245 tisíc korun. Přímo u hnutí STAN se angažuje zase Karolína Pelikánová a její firma EV public relations. Vyplaceno dostala přibližně 278 tisíc korun.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

21:20 Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

Jakmile je něco samozřejmého, tak je to vždycky něco, u čeho se musíme zastavit. „Protože tím se nám…