Kam v kampani létají statisíce? Zde je přehled, kolik strany posílají svým mágům

3. 10. 2018 22:35

Jak platí jednotlivá politická uskupení své marketingové manažery? S nadcházejícími komunálními volbami se ukazuje, že celkem velkoryse, píše server Echo24.cz. Například takový Marek Prchal, jehož premiér Andrej Babiš označil za „génia sociálních sítí“ hnutí ANO, za kampaň vyinkasoval dohromady 750 tisíc korun. Na pohyby na transparentním účtu hnutí upozornil jako první server Seznam Zprávy, jenž zmapoval i odměny stratégů jiných stran.

Kam v kampani létají statisíce? Zde je přehled, kolik strany posílají svým mágům
Foto: Hans Štembera
Popisek: Kampaň hnutí ANO do komunálních voleb. Tentokráte uprostřed sídliště Petřiny
reklama

Mnozí se často zamýšlejí nad tím, kdo vlastně stojí za příspěvky na facebookovém a twitterovém profilu předsedy vlády Babiše. Je to Marek Prchal, za jehož odvedenou práci mu bylo z konta ANO přeposláno v poslední době celkem šest částek v celkové výši 750 tisíc korun. Dalšímu marketérovi, Marku Hančovi, který se v ANO snaží uvést všechny zprávy ve prospěch hnutí a premiéra, pak přišlo na účet jeho firmy PR Laboratory 458 tisíc.

Podle jejich vyjádření jde o proplacení práce v kampani před senátními volbami v souladu se zákonem. „Máme i transparentní financování komunálních voleb,“ připomněli.

Kromě těchto částek ale z transparentního konta ANO odešly i další sumy. Například přes milion korun obdržela společnost Calmia Planet Petra Topinky, který se hnutí stará o volební hesla. Dalších 340 tisíc korun potom směřovalo na účet americké Amita Consulting, na jejímž dřívějším sídle své bydliště hlásí Alexander Braun, Babišův klíčový stratég. 

Jedním z těch, kteří koordinují předvolební strategii TOP 09 a Starostů, je Jakub Horák, který za letošek obdržel 847 tisíc korun. Částce dominuje položka 605 tisíc. Jde prý o platbu za komunikační strategii. „Obsahuje v sobě výzkumy, definici cílů, cílových skupin a tak dále,“ přiblížil Horák. Jako další lze najít čtyři částky o objemu 60 500 korun. „Je to 50 tisíc plus DPH. Což je měsíční platba za koordinaci kampaně,“ dodal Horák.

Původní text ZDE.

Aktuálně má na starosti kampaň TOP 09 a lidovců na Praze 6 David Brada, jenž dostal na účet své společnosti asi 245 tisíc korun. Přímo u hnutí STAN se angažuje zase Karolína Pelikánová a její firma EV public relations. Vyplaceno dostala přibližně 278 tisíc korun.


 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: nab
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Lidi jsou spodina? Ne! udeřil Okamura na TOP 09. A rozbalil to proti EU: Vytáhl zlé věci

11:54 Lidi jsou spodina? Ne! udeřil Okamura na TOP 09. A rozbalil to proti EU: Vytáhl zlé věci

Premiér Andrej Babiš (ANO) požádal poslance o prodloužení nouzového stavu až do 11. května a podrobn…