Mnozí se často zamýšlejí nad tím, kdo vlastně stojí za příspěvky na facebookovém a twitterovém profilu předsedy vlády Babiše. Je to Marek Prchal, za jehož odvedenou práci mu bylo z konta ANO přeposláno v poslední době celkem šest částek v celkové výši 750 tisíc korun. Dalšímu marketérovi, Marku Hančovi, který se v ANO snaží uvést všechny zprávy ve prospěch hnutí a premiéra, pak přišlo na účet jeho firmy PR Laboratory 458 tisíc.
Podle jejich vyjádření jde o proplacení práce v kampani před senátními volbami v souladu se zákonem. „Máme i transparentní financování komunálních voleb,“ připomněli.
Kromě těchto částek ale z transparentního konta ANO odešly i další sumy. Například přes milion korun obdržela společnost Calmia Planet Petra Topinky, který se hnutí stará o volební hesla. Dalších 340 tisíc korun potom směřovalo na účet americké Amita Consulting, na jejímž dřívějším sídle své bydliště hlásí Alexander Braun, Babišův klíčový stratég.
Jedním z těch, kteří koordinují předvolební strategii TOP 09 a Starostů, je Jakub Horák, který za letošek obdržel 847 tisíc korun. Částce dominuje položka 605 tisíc. Jde prý o platbu za komunikační strategii. „Obsahuje v sobě výzkumy, definici cílů, cílových skupin a tak dále,“ přiblížil Horák. Jako další lze najít čtyři částky o objemu 60 500 korun. „Je to 50 tisíc plus DPH. Což je měsíční platba za koordinaci kampaně,“ dodal Horák.
Původní text ZDE.
Aktuálně má na starosti kampaň TOP 09 a lidovců na Praze 6 David Brada, jenž dostal na účet své společnosti asi 245 tisíc korun. Přímo u hnutí STAN se angažuje zase Karolína Pelikánová a její firma EV public relations. Vyplaceno dostala přibližně 278 tisíc korun.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab