„Čína hodlá v Česku zainvestovat rozvoj dopravních cest – onen vysněný kanál propojující tři moře pro nákladní dopravu: Dunaj–Morava–Odra–Labe,“ konstatuje Kotrba a popisuje výhody takového kanálu.
„Cesta dlouhá tisíc mil začíná prvním krokem. Čína realizuje globální strategii obnovit nejslavnější transkontinentální cestu – Hedvábnou stezku – a vybudovat podél ní ekonomický pás,“ dodává také Kotrba. Vnímá, že Česko samo nemá na takovouto stavbu finanční prostředky.
Kotrba si dále všímá ambicí čínské hlavy státu, které jsou nemalé. „Rozvoj Eurasijské ekonomické unie a vytvoření nového ekonomického prostoru přes celou Eurasii,“ poukazuje. „Buď v tom zemím Šanghajské organizace spolupráce pomůžeme a může to na dlouhou dobu zachránit českou zaměstnanost i profitabilitu české ekonomiky, nebo zůstaneme u svých zásad ‚s rudými se nekamarádíčkovat‘ a budeme jen spotřebitelem ruské vodky a čínského zboží, které zakrátko nebudeme mít čím platit,“ říká.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef