Máte auto? V Praze? To nyní budete při jízdě často myslet na Hřiba

26.08.2020 22:47

Pražský magistrát přišel s návrhem, který by opět omezil automobilovou dopravu. Koalice se tentokrát zaměřila na pruhy vyhrazené pro autobusy, taxislužbu, IZS a cyklisty. Ty dosud řidiči mohli mimo dopravní špičku využívat. S tím však má být konec. Díky trvalému využití celého pruhu se zvýší bezpečnost cyklistů, pochvaluje si magistrát hlavního města. „Už aby Hřib s tou jeho partičkou táhli k čertu,“ ozývá se od naštvaných řidičů.

Máte auto? V Praze? To nyní budete při jízdě často myslet na Hřiba
Foto: Facebook Zdeňka Hřiba
Popisek: Zdeněk Hřib na koloběžce

Anketa

Máte důvěru ve zdraví prezidenta Zemana? (Ptáme se od 26.8.2020)

86%
14%
hlasovalo: 8757 lidí
Návrh počítá s tím, že by k takovéto změně v dopravě došlo na několika místech, ty jsou již zpracovány v přiložené mapě. Nechybějí ani důležité městské tepny, jakožto například hlavní spojení okruhu z Holešovic s Prahou 8.

„Důvodem je především umožnění preference zejména autobusů městské hromadné dopravy, a to i v případě vyšších intenzit provozu mimo špičková období pracovních dní,“ tvrdí pražský magistrát v odůvodnění.

To však není jediné, co si od úpravy slibuje, prý se díky trvalému využití celého pruhu zvýší i bezpečnost cyklistů, jelikož bude zajištěn trvalý boční odstup od vozidel ve vedlejším jízdním pruhu. „Z pohledu cyklistické dopravy je přínosem neomezené platnosti sdružených vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola vyšší bezpečnost provozu cyklistů, protože je trvale zajištěn větší boční odstup od ostatních vozidel ve vedlejším jízdním pruhu, a snižuje se tak počet interakcí se souběžně projíždějícími vozidly,“ míní předkladatelé.

Rovněž se podle magistrátu mohou z trvalé nemožnosti projet pruhy pro autobusy těšit i chodci. „Opatření přináší i pozitivní dopad pro chodce na nesignalizovaných přechodech přes dva jízdní pruhy, neboť trvalé vyhrazení jednoho jízdního pruhu jen pro malou skupinu vozidel zvyšuje bezpečnost přecházení. Realizací předmětného opatření celkově dojde ke zjednodušení a zpřehlednění dopravního značení a lepší kontrolovatelnosti a vymahatelnosti stanoveného dopravního režimu,“ dodává se v návrhu.

Vyhrazených pruhů je již po Praze padesát kilometrů. Podle Tadeáše Provazníka z tiskového oddělení magistrátu by se zrušení platnosti časového omezení mělo týkat všech vyhrazených jízdních pruhů až na několik výjimek. „Vše jsme samozřejmě pečlivě konzultovali s městskými částmi, které v některých případech požadovaly, aby byly určité úseky z opatření vyjmuty. Dotčené osoby stále mohou k návrhu opatření podávat připomínky nebo námitky,“ uvedl Provazník pro server zdopravy.cz.

Opoziční zastupitel Patrik Nacher (za ANO) návrh kritizuje. „Pod vládou současné pražské koalice se řidič začíná cítit jako škodná, že si vůbec dovoluje jezdit autem. Důsledek toho opatření bude jen to, že i mimo špičku se budou na řadě míst tvořit kolony zbytečně. A to má ještě v září začít oprava Barrandovského mostu…,“ poznačil.

Lidé v komentářích pod jeho příspěvkem mu dávají za pravdu. „No když jsem včera projížděla Prahou, děs běs. Už aby Hřib s tou jeho partičkou táhli k čertu...,“ ozvalo se kupříkladu od jedné z komentujících.

Až do neděle 6. září je nyní možné podávat k návrhu připomínky.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: rak

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Merkelová je minulost, němečtí Zelení představili vizi nového světa: Neptejte se, kolik stojí ochrana klimatu. Buřtožrouti

20:02 Merkelová je minulost, němečtí Zelení představili vizi nového světa: Neptejte se, kolik stojí ochrana klimatu. Buřtožrouti

Němečtí Zelení kromě programové shody s českými Piráty kopírují i předvolební vývoj popularity. Zatí…