Návrh počítá s tím, že by k takovéto změně v dopravě došlo na několika místech, ty jsou již zpracovány v přiložené mapě. Nechybějí ani důležité městské tepny, jakožto například hlavní spojení okruhu z Holešovic s Prahou 8.
„Důvodem je především umožnění preference zejména autobusů městské hromadné dopravy, a to i v případě vyšších intenzit provozu mimo špičková období pracovních dní,“ tvrdí pražský magistrát v odůvodnění.
To však není jediné, co si od úpravy slibuje, prý se díky trvalému využití celého pruhu zvýší i bezpečnost cyklistů, jelikož bude zajištěn trvalý boční odstup od vozidel ve vedlejším jízdním pruhu. „Z pohledu cyklistické dopravy je přínosem neomezené platnosti sdružených vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola vyšší bezpečnost provozu cyklistů, protože je trvale zajištěn větší boční odstup od ostatních vozidel ve vedlejším jízdním pruhu, a snižuje se tak počet interakcí se souběžně projíždějícími vozidly,“ míní předkladatelé.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak