"Když zabráníte tomu, aby voda do stanice natekla, tak ten obrovský tlak spodní vody může způsobit to, že by stanice vztlakem spodní vody mohla 'vyplavat nahoru', to znamená, že by mohla být zcela zničena," říká Němeček. Podle něj totiž dnešní MHD sází spíš na to, že se k němu voda vůbec nedostane, i když protipovodňová opatření počítají s ještě větší povodní, než jaká byla před deseti lety. Při povodních v roce 2002 přitom vznikla škoda 27 miliard korun a evakuováno bylo na deset tisíc lidí. Byly vystavěny nové protipovodňové hráze a valy, ale ani to podle Němečka nemusí pražské metro ochránit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ane, čtk