"Informace zaslané zodpovědnými subjekty o plnění konkrétních prostředků a nástrojů v jednotlivých oblastech strategie jasně a názorně dokumentují velkou různost v přístupu k jejich zajištění. Z jejich shrnutí vyplývá, že celá řada subjektů doporučené prostředky a nástroje ani neaplikovala," píše se o strategii v předkládací zprávě.
I to nakonec může být důvod, proč se ministerstvu dopravy nepodařilo snížit počet zemřelých na silnicích tak, jak plánovalo. Jeho cílem bylo 650 obětí, do 24 hodin však loni zemřelo 707 lidí. Podle mezinárodního standardu, který úmrtí zaznamenává do 30 dnů, to bylo dokonce 738 obětí.
Mluvčí úřadu Andrea Volaříková zatím nechtěla uvést, které konkrétní prostředky starší strategie nebyly používány. Novější byla schválena loni v srpnu a klade si za cíl snížit počet usmrcených do roku 2020 na úroveň průměru Evropy – což je například oproti roku 2009 o 60 procent.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan