Ačkoli si Zbyněk Stanjura uvědomuje, že cesta zpět k důvěře bude složitá, vláda za ni musí bojovat. "Musíme začít prosazovat kompetentní politiku a tu musí prosazovat důvěryhodní lidé. Máme posledních 18 měsíců na to, abychom předvedli, že jsme schopní prosadit levný a efektivní stát, že to není jen heslo z voleb a že po těch posledních to nebylo tak, že by se pod tlakem úřednictva opět ukázalo, že všechno je strašně složité a všechno musí být zachováno," říká.
Do příštích voleb půjde občanská demokracie s hesly o podpoře průmyslu, podnikatelů a živnostníků, s čímž souvisí i uvolnění na trhu práce. Díky řetězení smluv na dobu určitou nebo takzvané práci na zavolanou by firmy měly mít větší jistotu a mohly by zaměstnat více lidí.
S rozhýbáním ekonomiky by měla pomoci i výstavba dálnic, silnic a železničních koridorů. Zásadní je podle Stanjury postarat se, aby v průběhu takových staveb nedocházelo k růstu nákladů a aby předcházela skutečně svobodná soutěž, aby byly zajištěny nejlepší ceny na trhu.
Prioritou není jih, ale ulevit D1
Stanjura chce prosadit stavbu R35, tedy druhého spojení Moravy s Čechami přes Olomouc na Hradec Králové a Liberec, což by podle něj mělo citelně ulevit i přetížené dálnici D1. "To by podle mého měla být klíčová priorita. Budu se o tom snažit přesvědčit i ostatní," dodává s tím, že je mu jasné, že se kvůli tomu dostane do sporu s ministrem průmyslu Martinem Kubou z jižních Čech.
Hladký průběh staveb by měla zajistit důkladná příprava. "Musíme to mít lépe připraveno majetkově, být pečliví v administrativě při získávání územního rozhodnutí či stavebního povolení. To se musí udělat bez chyb, bezpodmínečně," vysvětluje ministr. Už by tedy nemělo docházet k tomu, že se spouštěly stavby bez dobré majetkové přípravy, což vedlo i k problémům s čerpáním evropských fondů.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr