Ministr Stanjura: Je čas ukázat, že jsme schopni dodržet naše sliby

15.12.2012 8:12

Nový ministr dopravy Zbyněk Stanjura má jasný cíl. Vláda musí bojovat o svoji důvěru, jak prohlásil premiér Petr Nečas. Je prý důležité najít důvěryhodné a schopné lidi, kteří dokážou zajistit efektivní a levný stát, aby lidé věděli, že to nebylo jen planým volebním heslem.

Ministr Stanjura: Je čas ukázat, že jsme schopni dodržet naše sliby
Foto: Hans Štembera
Popisek: Prezident Václav Klaus jmenoval nové ministry. Karolínu Peake ministryní obrany, Zbyňka Stanjuru ministrem dopravy a Petra Mlsnu ministrem bez portfeje

Ačkoli si Zbyněk Stanjura uvědomuje, že cesta zpět k důvěře bude složitá, vláda za ni musí bojovat. "Musíme začít prosazovat kompetentní politiku a tu musí prosazovat důvěryhodní lidé. Máme posledních 18 měsíců na to, abychom předvedli, že jsme schopní prosadit levný a efektivní stát, že to není jen heslo z voleb a že po těch posledních to nebylo tak, že by se pod tlakem úřednictva opět ukázalo, že všechno je strašně složité a všechno musí být zachováno," říká.

Do příštích voleb půjde občanská demokracie s hesly o podpoře průmyslu, podnikatelů a živnostníků, s čímž souvisí i uvolnění na trhu práce. Díky řetězení smluv na dobu určitou nebo takzvané práci na zavolanou by firmy měly mít větší jistotu a mohly by zaměstnat více lidí.

S rozhýbáním ekonomiky by měla pomoci i výstavba dálnic, silnic a železničních koridorů. Zásadní je podle Stanjury postarat se, aby v průběhu takových staveb nedocházelo k růstu nákladů a aby předcházela skutečně svobodná soutěž, aby byly zajištěny nejlepší ceny na trhu.

Prioritou není jih, ale ulevit D1

Stanjura chce prosadit stavbu R35, tedy druhého spojení Moravy s Čechami přes Olomouc na Hradec Králové a Liberec, což by podle něj mělo citelně ulevit i přetížené dálnici D1. "To by podle mého měla být klíčová priorita. Budu se o tom snažit přesvědčit i ostatní," dodává s tím, že je mu jasné, že se kvůli tomu dostane do sporu s ministrem průmyslu Martinem Kubou z jižních Čech.

Hladký průběh staveb by měla zajistit důkladná příprava. "Musíme to mít lépe připraveno majetkově, být pečliví v administrativě při získávání územního rozhodnutí či stavebního povolení. To se musí udělat bez chyb, bezpodmínečně," vysvětluje ministr. Už by tedy nemělo docházet k tomu, že se spouštěly stavby bez dobré majetkové přípravy, což vedlo i k problémům s čerpáním evropských fondů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: adr

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Ostatkový kříž v Německu plném muslimů? Toto hrozí.“ Došlo na protest před svatým Vítem

18:50 „Ostatkový kříž v Německu plném muslimů? Toto hrozí.“ Došlo na protest před svatým Vítem

„Mít milion podpisů, tak snad vyženu všechny ty antikristy z Poslanecké sněmovny,“ zasmál se v nadsá…