Jednoduchý důkaz o planých řečech leteckých společností můžeme nalézt na webových stránkách www.flightradar24.com, kde se zobrazují dráhy dopravních letadel. Redaktor MF Dnes Milan Vodička tak zjistil, že se východní Ukrajině sice všichni poctivě vyhýbají, to samé ovšem neplatí o jiných zemích, kde zuří válečný konflikt. Nad Irákem, kde mezi sebou bojují o moc džihádisté, křižovalo údajně devatenáct letadel. Nad východní Sýrií jedno a nad neklidným Afgánistánem dvě. A vlastníci zmíněných letounů? Samé známé letecké společnosti – United Airlines, Air France, British Airways či Lufthansa.
Vyšší náklady leteckých společností
Takový obrázek podle Milana Vodičky budeme moci sledovat i nadále. Pokušení vracet se na staré trasy je silné. Důvodem jsou prý peníze.
Když totiž budou letecké společnosti oblétávat zóny bojů, cesta bude delší. A tím pádem se spotřebuje více leteckého paliva, což následně společnosti pocítí na svých nákladech.
„Můžeme však jít ještě dál. Protože prodloužíte trasu, některé dálkové lety už budou muset udělat mezipřistání, protože budou muset dotankovat. Nebo vystřídat posádku, protože na maximální dobu ve službě jsou v letectví přísná pravidla. A najednou kvůli tomu nesedí časy na přípoje nebo přilétáte ve tři ráno, takže se pasažéři bojí vystrčit nos z letiště,“ vypočítává redaktor důvody nedodržování „slibu“, který daly letecké společnosti svým pasažérům.
Pokušení je velké
„Pokušení vrátit se na původní krátkou trasu bude silné. Vše stihnete a ještě ušetříte. Uděláte to dvakrát, udělají to i jiní, pak se nic nestane měsíc, dva. A všechno je zase ve starých kolejích, opět nabízíte přelet nad rizikovou zónou,“ uzavírá redaktor MF Dnes.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luš