Nejsou volby, ale TOPka posadila před kameru Schwarzenberga a nadějného mladíka. Lidi to zaujalo

09.07.2015 7:52

Na minutová videa z rozhovorů mezi nejmladším radním v republice Dominikem Ferim a Karlem Schwarzenbergem vsadila TOP 09, která vyrazila do předvolebního boje s předstihem. Hlavní zbraní má být tak cílení nejen na mladé voliče a voliče s různorodými názory, ale zároveň přilákání nových členů. A podle první sledovanosti i počtu nových straníků to funguje. TOP 09 evidovala za dobu kampaně 2 600 nových zájemců. Videa s lídrem strany vidělo přes 40 tisíc lidí a do kampaně s názvem Jsem TOP se na sociální síti zapojilo více než 12 tisíc uživatelů.

Nejsou volby, ale TOPka posadila před kameru Schwarzenberga a nadějného mladíka. Lidi to zaujalo
Foto: archiv
Popisek: Karel Schwarzenberg

Velkým tahákem podle Jaroslava Poláčka, zástupce generálního sekretáře a volebního manažera TOP 09, jsou právě krátká videa, v nichž hovoří s nejmladším radním v zemi jednička TOPky Karel Schwarzenberg. Na různá politická témata v nich diskutuje s teplickým maturantem Dominikem Ferim. „Po celou dobu kampaně jsme měřili velmi vysokou míru zájmu, což svědčí o tom, že cílovou skupinu skutečně oslovovala. Prostředí Facebooku a reklama zde umístěná přitáhly zhruba polovinu nových osob,“ řekl Jaroslav Poláček.

Měla TOP 09 porodní bolesti?

Krátké střihy z rozhovoru se věnují především politice, ale i minulosti strany. Dominik Feri se v nich například ptá Karla Schwarzenberga, jaký byl zrod TOP 09. „Byly nějaké porodní bolesti?“ ptal se neohrabaně nejmladší radní. „Když jsem vstoupil do vlády, Miroslav Kalousek byl v Československé straně lidové a já přidružený k Zeleným. Ale o něm teď nechci mluvit. Lidová strana byla méně přijatelná a Zelení se strašně poprali mezi sebou. Řekl jsem si, chlapče, tobě už je přes sedmdesát, nemůžeš čekat, co se bude dít. Seděli jsme s Kalouskem a zjistili jsme, že se smějeme stejným věcem, a když máte stejný humor, je to v politice velká pomoc. Mirek vyrukoval s myšlenkou, já se zamyslel a pak jsem na to kývl, že je třeba něco nového založit,“ vysvětluje mu Schwarzenberg.

Za mimořádnou považuje v jednom z videí Dominik Feri skutečnost, že spolu mohou diskutovat osmnáctiletý člověk s osmasedmdesátiletým. V tom lídr TOPky nevidí žádný problém. Podle jeho odpovědi jde spíše o společné názory, inteligenci a na druhé straně blbost, nikoliv o věk. „Já v tom nevidím rozdíl, dávat různé generace do protikladu je móda posledního století. Dříve to tak nebylo a bylo samozřejmé, že se mezi sebou bavili,“ odvětil s tím, že chování politiků dnes a před dvěma tisíci lety nezaznamenalo žádné velké změny. Schwarzenberg v daším videu zase zdůrazňuje, že kdyby byli ve straně jen samí typičtí členové TOP 09, jako první by z ní utekl, protože to pak není k vydržení. Dominik mu v záběrech přitakává: „I já citím, že když vstoupím do TOPky s nějakými názory, nezaniknou, TOPka je ochotna jim naslouchat. To je třeba dát lidem najevo, že stojíme o jejich názory, vystoupit z liknavosti a apatie české společnosti.“

TOP 09 se vyhranila proti Andreji Babišovi

I to potvrzuje cílovou skupinu, na jakou Schwarzenbergova strana míří. Chtějí se otevřít, ale zároveň proti něčemu postavit. Tím něčím má být Andrej Babiš. „Velká část přišla díky podpisové akci elektronické evidence tržeb (registrační pokladny pozn. red.) a poukazuje na fakt, že věcná témata s tímto nástrojem tvoří dnes důležité místo pro oslovení zcela nových osob,“ vysvětlil pro ParlamentníListy.cz Jaroslav Poláček. Podle něj téma registračních pokladen zaujalo po e-mailu na pět tisíc oslovených.

TOP 09 se také snažila pojmout videa lidsky, i přesto mohou podle některých odborníků působit roztržitě či strojeně. Lídr TOPky v některých videích také bilancuje charakter a motivy politiků: „Největší zločiny a největší blbosti se vždycky děly z neuvážené ješitnosti. A čím déle jsem v politice, dávám své matce v těchto slovech za pravdu. Musíme se vyvarovat ješitnosti, což je jedna z největších blbostí pro politika. Někdy bývá i nebezpečnější než korupce,“ řekl Schwarzenberg. Ve volebním boji chce TOPka zaujmout na internetu i sociálních sítích. Podle Poláčka byla nejúspěšnější právě ta část kampaně, která byla cílena na lidi navštěvující jejich webové stránky.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Zuzana Koulová

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

„Lidový“ Petr Fiala si uřízl ostudu. Zveřejnil FOTO z domácích prací

11:00 „Lidový“ Petr Fiala si uřízl ostudu. Zveřejnil FOTO z domácích prací

Předseda ODS Petr Fiala na svůj facebookový profil přidal novou fotku, kde se rozhodl ukázat jinou t…