Začneme-li Koreou, jistě bude dobré zmínit jednoho z nejvýznamnějších filmařů současnosti, Paula Fischera. Kim Čong-Il uvádí… je rekonstrukcí případu z roku 1978, kdy severokorejský prominent nechal unést dvě hvězdy jihokorejské kinematografie, aby pro něj vybudovaly základy filmového průmyslu. Kim Čong-il, syn zakladatele Severní Koreje Kim Ir-sena, byl filmový nadšenec a fanatický obdivovatel americké a japonské kinematografie. V izolovaném státě, kde zastával už tehdy vysoké státnické funkce, mu jeho oblíbená zábava scházela, a navíc potřeboval film jako prostředek k nabytí ještě větší moci. Severní Korea však neměla žádné vzdělané tvůrce, a tak se aparátčík rozhodl, že je unese od jižních sousedů.
Přeneseme-li se z nedávné historie do historie 17. století, zdůrazníme publikaci NLN Společenstvo hrdinů (Válka a reprezentační strategie českomoravské aristokracie) Vítězslava Prchala. Téměř šest set stran zahrnuje období let 1550 – 1750, jenž zachycuje šlechtu z českých zemí na prahu novověku, kdy jiné pojetí válek a nástup nových profesionalizovaných armád zbavovaly aristokracii válečného monopolu a ona sama objevovala značnou atraktivitu jiných civilních modelů kariér.
V rámci zmínky o válkách bude rozumné nevynechat i spory klukovské. Ty jsou zachyceny v mohutném vydání Rychlých šípů. Pozoruhodně velký titul obsahuje nejznámější foglarovky: Záhadu hlavolamu, Stínadla se bouří a konečně Tajemství Velkého Vonta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový