„Budeme mít prvního ‚facebookového‘ prezidenta? Není to vyloučeno. Kandidaturu minulý týden v podstatě oznámil Zdeněk Škromach. Ano, ten politik, který ještě před 10 lety v rozhovoru pro Lidové noviny tvrdil: ‚Nemám charisma!‘ A tak si je opatřil, a to právě díky sociálním médiím,“ píše Miloš Čermák ve svém sloupku pro magazín Ekonom.
Podle něj žádný jiný český politik nepracuje tak pilně na svém image na Facebooku jako právě Zdeněk Škromach. „Pražské kavárenské společnosti je možná k smíchu a jeho selfies, například s prezidentem Zemanem či hejtmanem Haškem, jsou s chutí a často parodována. Škromachovo ‚vysílání od bazénku‘ je esencí špatného vkusu a buranství. Ovšem pozor, opět jen ve facebookové bublině pražských intelektuálů, oné elity, do které se ve zmíněném rozhovoru z roku 2004 odmítl zařadit,“ vysvětluje šéfredaktor iHNed.cz.
Pro svoji cílovou skupinu je podle něj Škromach hrdinou a v české politice patří k těm nejpodceňovanějším. „V éře dominance tradičních médií by byl bez šance, teď ovšem možná přichází jeho velká chvíle,“ vysvětluje účinky Facebooku Čermák, který se dlouhodobě věnuje tematice sociálních médií.
„Když říká, že ve společnosti je poptávka po ‚lidovém‘ prezidentovi, ve skutečnosti to znamená ‚facebookovém‘. Pokud Škromach bude kandidovat, a už ani nemluvě o tom, že by snad mohl uspět, bude to jen díky sociálním médiím. A bude to také důkaz toho, jak Facebook a spol. činí tradiční mediální establishment nevýznamným,“ dodává.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan