Podle materiálu, který rozeslalo ministerstvo dopravy do meziresortního připomínkového řízení, se dopravci budou moci ucházet o 20,264 miliardy korun na vlaky pro rychlíkové linky. Většinu peněz, 85 procent, pokryjí evropské fondy a zbytek stát. Ministerstvo uvádí, že dotace budou směřovat pouze na nákup nových vlaků. Modernizace starších souprav je totiž finančně náročná, a přitom nezvyšuje kvalitu železniční dopravy v očích cestujících tak jako nové vlaky, cituje deník z materiálu úřadu.
Stát podle deníku zatím dotoval nové vlaky jen výjimečně. České dráhy v minulosti sice nakupovaly soupravy pro krajské spoje, ale dotace pokrývaly pouze 40 až 60 procent ceny vlaku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk
Lídři EU se shodly na zvýšení tlaku na Rusko
Dobrý den, mám pár dotazů, k tomu, co pořád slyšíme. Kdo jsou to ti lídři EU? Kdo jim dal mandát něco rozhodovat a vyjednávat? A schvalujete to, co vyjednají pak i vy poslanci? Jestli ne, tak k čemu vás volíme, když pak rozhodují jiní? Neměli by ti, co jsou voleni občany mít ten nejsilnější mandát? ...
Další články z rubriky

20:40 Zcela otevřený Orbán: Vyhlídka na evropské zemětřesení
Viktor Orbán v rozhovoru shrnul, z čeho pramení evropské problémy a proč Evropa míří k porážce. Sám …
- 18:00 „Jedete v dozimetru, bitcoinu, kampeličce“. Jiří Pospíšil neposlouchal rád
- 16:05 Ceny se tu blíží Západu, životní úroveň mnohem méně, rozebírá ekonom
- 5:30 Havel jim udělil milost. Pravda o únosu letadla z majora Zemana
- 20:37 Loutkáře máte v Rusku, soptila Leyenová. Sype se jí prý i vlastní frakce
- 12:45 Poučování lůzy z festivalového luxusu. Holec zdraví Vary