Podle posledních dat Českého statistického úřadu za duben oblečení meziročně zdražilo o 21,4 % a obuv o 15,4 %. Úpravy cen potvrdily MF Dnes všechny oslovené řetězce, například značky C&A, Zara, Primark či H&M.
„Potýkáme se s výrazným nárůstem nákladů kvůli rostoucím cenám komodit, zdražování dopravy zejména v Asii, ale také s nedostatkem zdrojů. Jsme proto nuceni upravovat ceny napříč celým sortimentem,“ uvedl Radovan Fojt, vedoucí marketingového oddělení pro ČR a SR společnosti Deichmann.
- Původní zdroj ZDE
„Vzhledem k vyšším nákladům jsme udělali určité úpravy cen, které se liší od trhu k trhu a od produktu k produktu,“ sdělila Slávka Barnová, která zastupuje společnost H&M.
Velkou roli však hraje také ochota českých spotřebitelů nakupovat předražené oblečení a obuv. „Ve chvíli, kdy by klesla poptávka zákazníků, prodejci by byli nuceni zlevnit. Prostor ke snížení cen je relativně velký,“ tvrdí Štěpán Křeček, hlavní ekonom společnosti BH Securities.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.