Každého, kdo sleduje výsledky výzkumů před volbami do Evropského parlamentu, muselo udivit, jak výrazně se lišily ty dosažené firmami Herzmann a Data Collect od všech ostatních. Týká se to především čísel vykazovaných u TOP 09 a pak také u hnutí Úsvit. Srovnání údajů zveřejněných čtyřmi agenturami zachycuje následující tabulka:
Perla sociologické vědy? Znalci vysvětlují, jak mohly vzniknout průzkumy s topkou na druhém místě
20.05.2014 17:31 | Zprávy
Na výsledek TOP 09 ve volbách do Evropského parlamentu nebudou netrpělivě čekat jen obdivovatelé Karla Schwarzenberga a zastánci politického nezmara Miroslava Kalouska, ale i společnosti Herzmann a Data Collect. Ty se v rámci projektu Český volič dopracovaly ve výzkumu právě u TOP 09 k výsledkům, které jsou mnohem lepší než u ostatních agentur, takže nízká čísla této strany by je mohla docela znevěrohodnit.

Popisek: Volič hází hlasovací lístek do urny
reklama