Plán na výchovu Čechů: Iniciativa chce lidi naučit platit spropitné

23.05.2020 15:28

Hospody, restaurace, vinárny, bary a kavárny patří k podnikům, které koronavirus zasáhl nejvíc. Iniciativa „milujeme víno“ kvůli tomu doporučuje, aby se v nich platilo spropitné ve výši 10 procent z útraty.

Plán na výchovu Čechů: Iniciativa chce lidi naučit platit spropitné
Foto: Hans Štembera
Popisek: Lahve vína, ilustrační foto
reklama

Iniciativa "milujeme víno" má za to, že Češi, Moravané a Slezané nejsou zvyklí platit v restauracích dostatečně vysoké spropitné. Zatímco lidé žijící na západ od našich hranic považují za normální nechat na baru či v restauraci spropitné ve výši 10 procent, obyvatelé ČR nechávají spropitné menší nebo dokonce žádné. Iniciativa „milujeme víno“ chce tedy obyvatele Česka vychovat. Chce, aby lidé pomohli restauratérům postavit se opět na nohy.

„Vyzýváme všechny majitele a provozovatele restaurací, vináren, barů, kaváren, zkrátka všechny, kteří podnikají v gastronomii, aby ve svých podnicích zavedli pravidlo 10 % spropitného pro svůj personál. Do restaurací chodíme proto, že se tam cítíme dobře, a to i díky skvělým číšníkům, kuchařům, sommelierům a barmanům. Tyto podniky však dostaly strašně na frak a jejich zaměstnanci se začínají potýkat s existenčními problémy. Mnozí zaměstnavatelé dělali během krize všechno pro udržení zaměstnanců, protože jsou často to nejcennější, co mají. Výzva 10 % GASTRU je logickým krizovým krokem k rychlejšímu návratu do normálu,” říká Jan Horešovský, který iniciativu #milujemevino vede.

Šéfsommeliérka a spolumajitelka vinných barů Vinograf Klára Kollárová má za to, že by se 10% spropitné v podnicích mělo stát standardem jako výraz ocenění kvalitních služeb v restauracích a barech. Jejich  provozovatelé a personál prý dělají, co mohou, ale teď jsou v opravdu těžké situaci a prý si zaslouží pomoc od zákazníků.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: mp
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Vy máte vedlejšák v České televizi, rýpak Kováčik do Piráta. A pak nejspíš naštval všechny neziskovky

13:39 Vy máte vedlejšák v České televizi, rýpak Kováčik do Piráta. A pak nejspíš naštval všechny neziskovky

„Politika v době šílené. Podle čeho se pozná, kdo je vlastně ve vládě a kdo v opozici?“ zahájil deba…