Před Velikonocemi si lidé nejčastěji všímají cen vajec, másla či sladkostí. Právě u nich se často rozhodnou, že jich koupí méně než dřív. Oblíbená jsou i zmenšená balení - například poloviční beránci. "Už se více jak 50 procent peněz vydalo jenom za akční zboží," uvedl analytik Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research.
Skoro pětina lidí nic neušetří
49 procent lidí si pak myslí, že má nižší životní standard než před pěti lety. Intenzivněji to vnímají lidé na Moravě než v Čechách. Kromě potravin zdražily i léky, městská doprava nebo třeba knihy. "Nálada nakupujících je na bodu mrazu nebo pod ním. Spotřeba potravin se snížila zhruba o dva a půl procenta," dodává Skála. Ještě častěji pak lidé omezují výdaje na dovolenou, kulturu nebo cestování autem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh