Vyčítáte Babišovi kauzu ,,zámek ve Francii"?Anketa
Středočeský kraj se podle ministra zaštiťuje tím, že je třeba šetřit prostředky daňových poplatníků. Představitelé kraje včetně Peckové ve svých vyjádřeních o vlakové dopravě jako technickém skanzenu 19. století dávají podle Havlíčka najevo nekompetentnost a pohrdání lidmi, kteří tento dopravní prostředek používají.
„Evidentně přitom nejde jen o desítku tratí, kde chcete aktuálně rušit nebo omezovat provoz. Z vyjádření Vašich i Vašich kolegů je zřejmé, že je to jen první krok k likvidaci lokálek ve středních Čechách. Takový postup Středočeského kraje považuji za zcela chybný a z hlediska dopravní politiky státu za škodlivý.“ Domnívá se Havlíček.
„Železniční síť v posledních letech modernizujeme po všech stránkách. Do budoucna připravujeme rozsáhlé investice do bezpečnosti železničního provozu. Rušení vlakových spojení viděné krátkodobou optikou výpadku příjmů v důsledku COVIDu jde zcela proti současným trendům k udržitelné a ekologické dopravě,“ domnívá se dále politik.
Havlíček dle svých slov se také snažil iniciovat jednání mezi státem a krajem, která ale byla sabotována právě vedením Středočeského kraje. „Postupujete bez standardního projednání s Ministerstvem dopravy a se sousedními kraji, ignorujete petici více než 6,5 tisíce občanů proti rušení vlaků ve Středočeském kraji,“ a dodal: „Vážená paní hejtmanko, vyzývám Vás a Váš tým, abyste začali řídit veřejnou dopravu jako službu obyvatelům a ne jako banku. Pojďme si po volbách najít čas a začít konečně racionálně jednat.“
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: AZy
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.