Policie ovlivňuje volby. Další ministr ANO rázně promluvil na obranu předsedy

24.08.2017 18:16

Do čtvrtečních Dvaceti minut Radiožurnálu Českého rozhlasu zavítal ministr dopravy z hnutí ANO Dan Ťok. Moderátorce Marii Bastlové vysvětlil, jak to bude dál s tendrem na systém výběru mýta a kde všude budou čeští řidiči platit. Došlo ale i na Andreje Babiše (ANO) a kauzu farmy Čapí hnízdo.

Policie ovlivňuje volby. Další ministr ANO rázně promluvil na obranu předsedy
Foto: Zuzana Koulová
Popisek: Na setkání do Pardubic přijel také ministr dopravy Dan Ťok
reklama

Posluchačům prozradil, že na ministerstvo ke dnešnímu dni dorazily čtyři nabídky na provoz mýtného systému v Česku. Zájemci o provoz systému se měli přihlásit do dnešní čtrnácté hodiny. Člen vlády ale odmítl prozradit, které firmy se přihlásily, aby snad výběrové řízení takovéhoto rozsahu snad nějak neohrozil. „Mě ty čtyři nabídky potěšily,“ pochvaloval si ministr s tím, že provozovat mýtný systém není nic jednoduchého, takže se nedalo očekávat, že se přihlásí třeba dvacet firem.

Resort dopravy ještě bude muset zkontrolovat, zda tito čtyři uchazeči splnili všechny zákonem dané podmínky. I kdyby podmínky nakonec splnila jen jedna firma, stát s ní proces tzv. jednacího řízení s uveřejněním dokončí. „Hlavním kritériem bude cena, samozřejmě. My chceme, aby to byl efektivní systém, za který daňový poplatník zaplatí co nejnižší náklady,“ řekl ministr. Cenový strop byl stanoven na 29 miliardách korun, ale Ťok doufá, že konečná cena bude ještě nižší.

Mýto se kromě dálnic rozšíří i na 900 kilometrů silnic 1. třídy. Na stole byla i varianta, že bude zpoplatněno více kilometrů, ale ministerstvo si nechalo poradit od odborníků a zvolilo variantu 900 kilometrů. „Musím odmítnout, jak jsem se někde dočetl, že se někdo na ministerstvu podíval z okna a řekl si, že to bude zrovna 900 kilometrů,“ řekl Ťok. 

Ministr také striktně odmítl, že by se nový tendr připravoval utajeně. To v žádném případě. Na druhé straně je prý přece v pořádku, že neprosákly ven informace o přípravách tendru, na základě kterých by některá z firem mohla získat soutěžní výhodu.

Ve druhé polovině rozhovoru pochválil sám sebe za to, jak pod jeho vedením slušně běží výstavba kilometrů dálnic. „Já si myslím, že je čím se chlubit. My v tomto roce zprovozníme asi 40 kilometrů nových dálnic,“ pochvaloval si ministr. Další stovky kilometrů dálnic jsou v plánu. Pochválil se i za dálnici D8, která byla pod jeho vedením dokončena. Je sice pravda, že se zatím jezdí jen ve dvou pruzích, ale to je pořád lepší, než kdyby se jezdilo po objízdných trasách. Ministr připomněl, že na objízdných trasách po celá léta umřelo mnoho lidí. „Ta kvalita života je teď úplně jiná,“ zdůrazňoval člen vlády.

Nakonec došlo i na kauzu Čapí hnízdo. „Tady jsme přesvědčen, že se potřetí vracíme do stejné řeky. Tady buď policie, nebo někdo třetí ovlivňuje volby,“ vypálil ve vysílání Ťok. Souhlasí prý v této věci s ministrem spravedlnosti Robertem Pelikánem (ANO). „Já si osobně myslím, že by bylo košer nechat rozhodnout voliče, koho v té politice chtějí, a vyšetřovalo by se potom,“ dodal ministr. „Já panu Babišovi věřím, že trestný čin nespáchal, takže já bych s ním ve vládě byl,“ uzavřel své vystoupení ministr.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: mp

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

„Je jim jedno, jestli tady lidi chcípají!“ Skutečný důvod, proč opozice nechce ruskou a čínskou vakcínu? Expremiér vytáhl velmi mrazivou verzi

7:53 „Je jim jedno, jestli tady lidi chcípají!“ Skutečný důvod, proč opozice nechce ruskou a čínskou vakcínu? Expremiér vytáhl velmi mrazivou verzi

„Tady je přece klíčová otázka i pro výsledek voleb, jak vláda zvládne očkování. Pokud, nejlépe do pr…