Poslanci chtějí zakázat hlasitou reklamu v televizi

06.02.2012 19:32

Tuzemské televize možná v budoucnu nebudou smět vysílat reklamu, teleshopping a označení sponzora více nahlas než ostatní pořady. V novele zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání to navrhla skupina poslanců ze všech sněmovních stran. Sankce za prohřešek by mohla podle předlohy činil 10.000 až pět milionů korun.

Poslanci chtějí zakázat hlasitou reklamu v televizi
Foto: Hans Štembera
Popisek: Přestávka ve sněmovně

Na dodržování předpisu by dohlížela Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která by vyhláškou stanovila technické záležitosti a podrobnosti zákazu. Televize by podle novely nesměly vysílat více nahlas ani znělky, které oddělují reklamu a teleshopping od ostatních částí vysílání.

Na zvýšenou hlasitost reklam si podle autorů novely stěžují diváci. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání oslovila ministerstvo kultury, legislativní úprava ale předložena nebyla. Předkladatelé novely poukazují na to, že zákaz hlasitějšího vysílání reklamy platí například na Slovensku a v Polsku.

Autoři předlohy odhadují, že kvůli předloze by musela RRTV vynaložit navíc asi 200.000 korun. Musela by hlavně nakoupit novou techniku, aby mohla dodržování normy sledovat.

Novelu zákona, která nyní doputovala do sněmovny, nejprve posoudí vláda. Rozhodne o ní parlament.

Hlasitost reklamy byla na dodavatelích

Návrhem zákona by se v nejbližších dnech měla také zabývat Asociace televizních organizací (ATO). "Dle našich informací se tím bude zabývat ATO v průběhu tohoto týdne a vydá k němu stanovisko," řekl ČTK Marek Winkler z PR oddělení Primy.

"Hlasitost reklamy je problematika, jíž se zabýváme dlouhodobě. Do této doby byla zvuková intenzita záležitostí zadavatelů reklamy, kteří vysílateli televizní spoty dodávali," řekla ČTK mluvčí České televize (ČT) Michaela Fričová. "Již teď dodržujeme samoregulační ustanovení o stejné hlasitosti všech pořadů a ostatních částí vysílání včetně reklamy," dodala.

Právní mezery

ČT podle Fričové vítá snahu nastavit jasné parametry úrovně hlasitosti televizních reklam. "Současný návrh ale obsahuje podle našeho názoru právní mezery, které budou znamenat právní nejistotu," uvedla Fričová.

S nejistotou výsledku souhlasí i ředitel techniky TV Barrandov Michal Kratochvíl. "Jediná cesta, jak budou mít diváci jakousi "srovnanost" zvuku zabezpečenou, je zvukovou stopu fakticky zmrzačit. Vezme se prostě elektronický robot, který zploští zvuk, sebere mu dynamiku a barvu zvuku," uvedl Kratochvíl. Podle něj jde o to, na jakých přijímacích systémech divák pořad sleduje, protože čím je systém kvalitnější, tím více se bude jevit zvuk zhoršený respektive nevýrazný.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: aš, čtk

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Jak můžete někoho obvinit bez důkazů?

Vaše vláda nálepkuje dost často, vy hlavně a chcete bojovat proti dezinformacím, ale jdete podle vás příkladem? Je podle vás v pořádku, že někoho obviníte a pak nejste schopný u soudu říci, na základě čeho a svá obvinění doložit? A omluvíte se SPD nebo se odvoláte? https://www.parlamentnilisty.cz/p...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Je mi z toho na zvracení. Politický analytik Baránek a jiní o fotce slovenského exministra obrany s českou „nánou“ Černochovou

4:46 Je mi z toho na zvracení. Politický analytik Baránek a jiní o fotce slovenského exministra obrany s českou „nánou“ Černochovou

„Přijde k většímu a staršímu bratrovi, protože tak se to tradovalo, a tak moc se mu chce dostat do a…