Text výzvy poslance Václava Kubaty:
Vážení,
Obracím se na Vás s veřejnou výzvou k hledání a zavedení technického řešení, kterým by se omezila hlasitost reklamy na stejnou úroveň, jakou dosahují souběžné programy.
Česká televize dokázala nalézt řešení, což pro její diváky znamená, že veškerá reklama vysílaná na jejich kanálech bude už brzy dosahovat stejné hladiny zvuku jako program. Považuji to za vstřícný krok směrem k veřejnosti, která již dlouho velmi negativně vnímá tento nešvar.
Voliči se dlouhodobě obracejí na politiky, aby příliš hlasitým reklamám zabránili zákonnou cestou. Jsem si jistý, že i Vás diváci mnohokrát žádali o nápravu. Skupina poslanců už podala návrh na přijetí zákona regulující hladinu zvuku u reklam. I já jsem tento návrh podepsal, ale zároveň nepovažuji za šťastné takto mediální legislativu drobit a nechat obě komory parlamentu, tedy téměř tři sta zákonodárců dlouhé měsíce řešit takovéto dílčí, i když smysluplné úpravy.
Proto Vás chci vyzvat: Hledejte, prosím, sami cestu, jak vyjít vstříc divákům a nalezněte řešení pro samoregulaci reklamy. Apeluji na Vaši společenskou odpovědnost a věřím, že chcete být pro občany "přátelskou televizí“. Rád bych věřil, že i Vy máte zájem získat si nejen úctu svých diváků a sympatie celé veřejnosti, ale i díky politiků. Zatímco budeme probírat tento zákon, mohli bychom se raději věnovat společně práci nad komplexní změnou dnes už zastaralé mediální legislativy, což prospěje i Vám.
Tuto veřejnou výzvu předávám zástupcům tisku i proto, aby měla veřejnost možnost sledovat, jak a zda vůbec tento problém budete řešit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan