Poteče krev. Plánuje se poprava Ťoka. Máme informace o muži, kterému už teď říkají „pane ministře“. A jsou to ošklivé věci

01.02.2019 11:32

Příměří ve vládních kruzích je opravdu jen naoko. ParlamentníListy.cz totiž už několik týdnů získávají informace především z okolí premiéra Babiše. Téměř vždy se v těchto zjištěních pohybuje ministr dopravy Dan Ťok. Ten, který prý neobstál při rekonstrukci D1; ten, který by měl vládu Andreje Babiše opustit. Důvody? Peníze, které by mohly téct jinam, uvedlo hned několik našich zdrojů.

Poteče krev. Plánuje se poprava Ťoka. Máme informace o muži, kterému už teď říkají „pane ministře“. A jsou to ošklivé věci
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dan Ťok, ministr dopravy

Dan Ťok se snaží, o tom nemůže být pochyb. Pravidelně vystupuje v televizi, vydává řadu informací na svém twitteru a pravidelně odpovídá na dotazy čtenářů ParlamentníchListů.cz na svém profilu. Otázkou zůstává, zdali to bude stačit. Ačkoli to tak šéf resortu možná nevnímá, v hnutí ANO doutná výrazný spor o to, kdy Ťok skončí a kdo by ho měl nahradit.

V té souvislosti se skloňují pouze dvě jména. Prvním je někdejší brněnský primátor Petr Vokřál (ANO) a druhým pak současný poslanec vládního hnutí Martin Kolovratník. Co se Vokřála týká, dle našich informací z bezpečnostních kruhů je to poměrně čistý muž, jemuž ale uškodí úzká spolupráce s Richardem Mrázkem. Tento málo známý politik z hnutí ANO v Brně byl podepsán pod řadu dohod a hovoří se o něm ve velmi negativních konotacích. Tím pádem s sebou táhne ke dnu i Vokřála.

Anketa

Stýská se vám po Mirku Topolánkovi coby politikovi?

hlasovalo: 8843 lidí
„Pokud by došlo na lámání chleba, jistě se použijí informace z oblasti výstavby, vody a energetiky, které Mrázek řešil a Vokřál nezasáhnul,“ uvedl náš zdroj. Na teoretickou první příčku „náhradníka“ za Dana Ťoka se tak dostává poslanec Martin Kolovratník. O něm ve Sněmovně mluví jako o vcelku rozumném a pracovitém člověku, který dokonce drží dohody, což nebývá zvykem. Jenomže právě na Kolovratníka se naší redakci podařilo získat několik informací, které mu vysněný post zřejmě zhatí. Jak nám prozradilo několik lidí z oblasti dopravy, Kolovratník se prý usmívá, když ho někdo jakoby omylem nazve „panem ministrem“. To ostatně zažilo hnutí ANO před posledními volbami do Poslanecké sněmovny. Řada poslanců už v té době oslovovala Andreje Babiše jako premiéra. Ten nad tím mával rukou, že je to předčasné. Co tedy pardubickému poslanci může zlomit vaz a Ťoka udržet tam, kde je?

„Zda tomu tak skutečně bude, to zjistíme jen v případě, že k této nominaci dojde. Každopádně v minulosti pana poslance nejsou všechny dny jen růžové, o čemž by mohl mnohé napovědět audit, který provedl Český rozhlas v době, kdy byl pan poslanec šéfem ČRo v Pardubicích a audit rozhodně nebyl příliš spokojen s tím, jak rozdává zakázky bez výběrového řízení,“ uvedl náš vysoce postavený zdroj. Dodejme, že v roce 2001 Kolovratník zakládal pobočku Českého rozhlasu v Pardubicích, kde byl až do září 2013 ředitelem.

Jenže to by podle našich zjištění nebylo ještě to nejhorší.

„Z okruhu lidí pohybujících se v dopravě je všeobecně známo, že velmi úzce spolupracuje s šedou eminencí ve strukturách SŽDC z dob vlády ČSSD, s Jiřím Frkalem. Jde o osobu, která uplatňuje svůj vliv u stavebních firem především z Pardubicka při řešení zakázek vypisovaných jednotlivými oblastními ředitelstvími. Lidé z okruhu ČSSD však po právu kontrují, že tato osoba již rozhodně s ČSSD nemá nic společného a spíše se jedná o kamaráda, který je podporován stávajícím generálním ředitelem Jiřím Svobodou.“

Podle těchto zdrojů by měl mít poslanec Kolovratník k málo známé figuře Jiřího Frkala blízko. Jak? „Co jsem tak slyšel, Frkal bývá pravidelným účastníkem dopravních konferencí na Pardubicku. Samozřejmě jde o neformální setkání po skončení oficiální části. Jistě by pan Kolovratník odpověděl na to, zdali s panem Frkalem jednal taky jeho asistent, nebo zda s tímto panem Frkalem zavítal na dopravní akci v Berlíně,“ dodává s úsměvem na tváři muž, který o sobě hovoří jako o pouhém pozorovateli dění. „Aktivity pana Kolovratníka sahají už do minulého volebního období a týkají se poměrně dost Českých drah, jednoho z exministrů dopravy, to je teď ale předčasné vám říct,“ dodal.

Kdo je vlastně Jiří Frkal, jehož negativní reputace má zamezit vstupu Martina Kolovratníka na ministerský post? ParlamentníListy.cz z veřejných zdrojů připravily poměrně zajímavou vizitku.

Anketa

Schvalujete práci ministra zahraničí Tomáše Petříčka?

6%
94%
hlasovalo: 16991 lidí
Frkal byl mediálním poradcem bývalého ministra dopravy Pavla Dobeše, nominovaného za Věci veřejné, který úřadoval v letech 2011-2012. Pavel Dobeš do VV vstoupil v dubnu roku 2012 a nedlouho poté se stal jedním ze zakladatelů subjektu LIDEM, kterému šéfovala Karolína Peake. Netrvalo to ale dlouho a kvůli neshodám byl vyzván k rezignaci. Po jeho konci na ministerstvu se spekulovalo, že za jeho odvolání může právě Jiří Frkal. Jak napsaly koncem roku 2012 Hospodářské noviny, Frkal proslul tím, že byl vždy tam, kde tekly státní peníze. „Se jménem pana Frkala jsem se setkala ze strany nevládních organizací, které mě na něj upozorňovaly. Pavlu Dobešovi jsem říkala, že to může být problém pro naši stranu,“ přiznala pro HN Karolína Peake, která měla obavy z možného nějakého skandálu, který by mohl straně LIDEM ublížit. Za tím by mohli stát právě spolupracovníci Dobeše v čele s Jiřím Frkalem.

Web NášLiberec.cz pro změnu v roce 2014 upozornil na Frkalovy sportovní dovednosti v materiálu, který se zaobíral pochybnostmi kolem Metrostavu. „Manažeři Metrostavu figurují i v dalších korupčních kauzách. Nejvíce známý je asi příklad poslance Davida Ratha, kde policie loni obvinila jeho vrcholný management v čele s ředitelem Pavlem Pilátem. I zde se jednalo o evropské dotace z Regionálního operačního programu, tentokrát Střední Čechy. Metrostav figuruje i v případu někdejšího poradce ministra pro dopravu Pavla Dobeše (Věci veřejné) Jiřího Frkala, který se za veřejné miliony „blýskl“ i v Liberci během nechvalně známého Mistrovství světa v klasickém lyžování 2009.“

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…