Prachař (ANO) chce stopnout hledání manažera pro mýtný tendr

15.01.2014 21:08

Kandidát na ministra dopravy Antonín Prachař (ANO) požaduje pozastavení tendru na projektového manažera, který se má podílet na přípravě výběrového řízení na nového poskytovatele mýtného systému po roce 2016. V dopisu směřovaném ministru Zdeňku Žákovi a premiéru Jiřímu Rusnokovi Žáka vyzval, aby v úřadu nečinil žádné další systémové změny včetně personálních a apeloval na Rusnoka, aby Žáka odvolal. Dopis má ČTK k dispozici.

Prachař (ANO) chce stopnout hledání manažera pro mýtný tendr
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice D1 na Chodově

Záměr vybrat projektového manažera oznámilo Ministerstvo dopravy před koncem loňského roku. Zatím ale úřad zveřejnil jenom předběžné informace k chystanému tendru, uvedl mluvčí Ministerstva dopravy Tomáš Neřold. S vypsáním samotného výběrového řízení podle něj úřad počká na nástup nového vedení.

Současnému vedení úřadu dále Prachař vyčítá, že v rozporu s rozhodnutím vlády dosud nezveřejnilo členy řídícího výboru, kteří mají kontrolovat obří tendr na provozovatele mýtného systému, jenž nyní provozuje Kapsch. Tento seznam ale ministerstvo podle Neřolda v současnosti dokončuje. Původní termín pro sestavení výboru vláda posunula do konce února a k tomuto datu úřad složení řídícího výboru představí. Seznam však podle něj nebude obsahovat konkrétní jména, ale jen zástupce různých ministerstev s tím, že jména tak pravděpodobně nominují noví ministři.

Projektový manažer má podle Ministerstva dopravy vyhodnotit ekonomické a regulační přínosy různých variant zpoplatnění pozemních komunikací po roce 2016 a formulovat technické podmínky pro provozovatele mýtného systému. Z možností rozšíření kamionového mýtného doporučila vláda v demisi rozšířit současnou povinnost platit za jízdu na všech silnicích první třídy.

Toto rozhodnutí chce ale Prachař revidovat. Podle něj je sporné, zda bude zpoplatnění celé sítě komunikací první třídy ekonomicky efektivní. Pokud by se mělo mýtné vybírat i na silnicích, kde náklady na jeho výběr překročí možné výnosy, považuje takovéto opatření za nesmyslné.

Elektronické mýtné se v Česku vybírá od začátku roku 2007 na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy. V systému je zaregistrováno na 670.000 aktivních uživatelů, tedy držitelů palubních jednotek. Mýtné platí od roku 2007 vozidla nad 12 tun a od roku 2010 také vozy nad 3,5 tuny, v roce 2011 přibyla zvýhodněná kategorie pro autobusy. Vloni systém vybral zhruba 8,55 miliardy korun, což je o 130 milionů korun meziročně méně.  

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam, čtk

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

21:20 Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

Jakmile je něco samozřejmého, tak je to vždycky něco, u čeho se musíme zastavit. „Protože tím se nám…