„Podle SZPI je tímto označením spotřebitel uváděn v omyl o původu zboží, protože se může domnívat, že kupuje český výrobek,“ uvedl mluvčí SZPI Michal Spáčil.
Podle slov svých zástupců se řetězec Lidl žádného klamání zákazníků nedopustil, inspekce si prý označení pouze špatně vyložila.
„Pravá česká zabijačka je v tomto případě pouze název marketingové akce, nikoliv označení země původu jednotlivých produktů nabízených v rámci této tematické akce. Dle našeho nezávislého právního posudku jsme postupovali zcela v souladu s platnou legislativou,“ sdělila stanovisko Lidlu jeho tisková mluvčí Lucie Borovičková.
Pravá česká zabíječka z Německa. No a?
Klamavou informaci, například že výrobek byl vyroben v České republice, podle mluvčí firma nikdy na výrobcích neuvedla. Označení výrobku má pouze poukázat na fakt, že je tento produkt znám v České republice z tradičních místních zabíjaček.
Zahraniční výrobky vydával za české i obchodní řetězec Penny Market, který pod značkami, jako např. Česká kvalita nebo Nakupujte hezky česky prodával chléb, salámy, jogurty a další zboží původem z Německa, Slovenska, Velké Británie i Francie.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jhe