Přehled toho, co je dosud známo, přináší ČT24.cz.
První problém financování kampaně přináší už znění prováděcího zákona volby. Až den oficiálního přihlášení platí za formální začátek kampaně. Od té chvíli mohou kandidáti vynaložit na kampaň v prvním kole volby maximálně 40 milionů korun. Další 10 milionů mohou utratit, pokud postoupí do kola druhého.
Tyto limity se ale nevztahují na období, které zažíváme právě nyní, na dobu před oficiálním podáním kandidatury. Podle týdeníku Respekt je právě toto případ expremiéra Miloše Zemana, který dosud oficiálně utratil 3,5 milionu korun. Respektem oslovená reklamní agentura ale uvedla, že masivní billboardová kampaň mohla už nyní stát až sedm milionů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr