Podle mluvčího ministerstva dopravy Zdeňka Neusara se u jízdy v protisměru v naprosté většině případů jedná o individuální selhání řidičů. Jak dodává ředitel dopravní policie Leoš Tržil, nejčastějším důvodem pro vlastní vjezd do protisměru jsou práce na silnici, jejichž značení řidiče mate. "Je potřeba, aby při převádění dopravy řidiči dbali dopravního označení a aby mu věnovali patřičnou pozornost," zdůraznil Tržil.
Vjezdu do protisměru má na českých dálnicích zabránit větší množství zákazových značek u dálničních přivaděčů. "V minulém roce jsme osadili 200 značek B2 (zákaz vjezdu vozidel), čímž došlo ke zvýšení bezpečnosti na silnicích v České republice," informovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Dvěma zákazovými značkami má v budoucnu být označen každý sjezd z dálnice. Další zvýraznění značení se zatím nechystá.
Na ochranu řidičů před jízdou v protisměru nicméně v Česku začal loni také fungovat systém, který na "vetřeleckou jízdu" upozorní ostatní řidiče. Čidla a kamery na mýtných branách zachytí nesprávně jedoucí auto a vyšlou signál do Národního dopravního informačního centra. Poté už se v daném úseku rozsvítí světelné varování. Systém funguje na dálnicích D1, D2, D5 a na Pražském okruhu.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh