Cílem podniku je co nejrychleji vykoupit pozemky potřebné pro výstavbu a umožnit tak DPP získat stavební povolení. Podle současné legislativy nemůže za pozemky nabídnout cenu, kterou požadují jejich vlastníci. Společný podnik má zároveň těžit z finančního zhodnocení pozemků přilehlých k novým stanicím a pokrýt tak část nákladů na výstavbu. Společný podnik nebude stavět tunely, stanice ani vestibuly. Jejich výstavbu bude zajišťovat DPP.
Společný podnik by měl podle mluvčího Penty Ivo Mravinace kvůli výstavbě získat 655 pozemků nebo jejich částí. Z toho je 95 ve vlastnictví veřejných institucí a zbytek bude muset vykoupit za tržních podmínek od 162 vlastníků. K dnešku jsou smluvně zajištěny plochy jen od 14 z nich.
Pentu jako strategického partnera pro společný podnik DPP vybral ve dvoukolovém tendru, do kterého se přihlásilo šest developerů. Podnik bude podle Mravinace pod plnou kontrolou DPP díky nadstandardní ochraně akcionářských práv i faktu, že generálního ředitele a předsedu představenstva nominuje DPP. Penta navíc nebude moci provést jakékoliv rozhodnutí bez souhlasu DPP.
Trojkoalice zapojení strategického partnera do rozvoje okolí stanic metra sice podporuje, ale ve stávající podobě podle ní nese pro město vážná rizika. Požaduje proto zahájení takzvaného dohodovacího řízení, ke kterému se přistupuje v situaci, kdy se strany nejsou schopny shodnout v radě. Trojkoalice zároveň chce, aby rada schválení podniku odložila do doby, kdy se v řízení vypořádají její připomínky.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
finance
Pane ministře, můžete prosím uvést o kolik jste zvýšil plat pracovníkům SSZ za dobu Vašeho působení? Děkuji za odpověď
Další články z rubriky
12:15 „Nepochopili, že prohráli.“ Gulyáš a sundání ukrajinské vlajky
Herec Michal Gulyáš ve svém novém videu shrnul dění uplynulého týdne – od podpisu koaliční smlouvy a…




