Radim Fiala na sociální sítí Facebook vyjádřil své obavy z toho, že za chvíli bude „rasismus“ říci „bílé Vánoce“ nebo „černá káva“. Vedl jej k takovému zamyšlení článek serveru iDNES.cz, který informuje o tom, že: Luxusní módní značka Prada minulý týden stáhla z prodeje opičku ze série klíčenek a figurek Pradamalia. Ta totiž podle mnohých uživatelů sociálních sítí evokovala rasistické parodie černochů zvané blackface (ve volném překladu „černá huba“). Několik lidí také volalo po bojkotu celé značky.
Něco takového je podle místopředsedy SPD už dávno za hranicemi a je podle jeho slov doslova šílené, kam nás vede politická korektnost. Nebojí se tak důsledky plynoucí z přehnané politické korektnosti označit termínem „nová totalita“. Která je prý akorát opět skryta do idealistických frází a hledání šťastných zítřků.
V diskusi pod tím pak uživatel Jan Resler poznamenal, že řešením by byl možná tak okamžitý zákaz křesťanství, jelikož právě to je podle jeho názoru rasistická víra, a uznávání boha, který zem zasypává bílým sněhem. Něco tavého považuje za odporné a nijak omluvitelné. Závěrem dodává, že všechny služebníky boží by bylo ideální okamžitě uvěznit a členy všech křesťanských spolků s nimi.
Komentující Zdena Vlášková by zase vývoj politické korektnosti viděla v dohledné době klidně tak dramaticky, že s mírnou nadsázkou poznamenala, že brzy nejspíše zakážou i uhlí a saze.
A proto svůj ke svému, připomněl známé přisloví ve své reakci uživatel John Smith. Který se zasazuje o zachování čistoty země, tedy nedovolit jiným rasám, aby se tu usazovaly. Multikulturalismus je podle jeho názoru nesmysl.
Ještě pár hodin předtím se ale místopředseda SPD rozepsal o nedávné, podle jeho slov pozoruhodné promluvě katolického kněze a profesora Petra Piťhy. Pro ukázku sdílel článek serveru EUPORTAL.cz nesoucí titulek: Slova profesora Petra Piťhy, která nesměla zaznít.
Zde jej zaujalo prý především to, že Piťha ve své promluvě říkal mnoho věcí, které hlásá hnutí SPD. Přihlásil se prý k podpoře obranyschopnosti národa a k vlastenectví.
„Od doby nacismu je skoro zakázáno mluvit o nacionalismu. Ale pozor, nacionalismus romantismu 19. stol. byl ušlechtilým hnutím. Ani Richard Wagner, ani Fridrich Schiller nebyli nacisti. Že se Hitler s Goebbelsem na ně odvolávali, na tom nic nemění. Co tedy máme hájit? Evropu, která navíc sama nemá žádnou ideu, protože se zřekla své identity dané křesťanstvím?“ citoval Piťhova slova Fiala.
Podobný postřeh k národovectví měl podle Fialy ale také T. G. Masaryk: „Nenamítám pranic proti nacionalismu, jestliže se tímto označuje láska k národu, národnostní idea, jak se obyčejně říká, je velmi cenná a šlechetná síla politická, organisující jednotlivce v obětavý celek.“
Dále ve své promluvě Piťha prý uvedl, že poslední smrtelnou ranou pro identitu jsou již přijaté a navržené zákony genderismu. Identita se podle něj projevuje především schopností zodpovědět otázku, kdo jsem?
„Kdo jsem, když nevím, k jaké patřím kultuře, k jakému národu, co je moje vlast? A nejnověji k jaké rodině patřím, když má být rozbita a postavena mimo zákon? Když nemusím vědět, kdo je můj otec, a dokonce ani moje matka? Nemusím vědět, zda jsem žena, muž či hermafrodit, resp. mohu to libovolně a opakovaně měnit?“ citoval dál profesora.
Závěrem Fiala vyjádřil hlasem své potěšení nad tím, že profesor Piťha sdílí řadu jejich názorů, což mimo jiné prokázal prý již v mnoha ze svých předešlých kázání.
Jeho slova rozpoutala diskusi plnou emocí. Například Jana Kačmářová poznamenala, že je to pakáž, a sama nerozumí tomu, jak je možné, že si to věřící nechají líbit a nerozbijí mu „čuchometr“. Jedná se prý o plivání po víře svých bratří. Následně dodává, že takoví zrádci vždy škodili všem a pachtovali se s protivníky a nechránili své lidi ani víru svou. Nejsou prý k ničemu, když propagují to, co jinde se nesmí.
Další komentující, Jirka Vrtal, zase připomněl, že před rokem 1989 se nesmělo říkat, co kdo chtěl, existovali udavači a práskači, jako dnes. V souvislosti s tím by jej spíše zajímalo, co se tedy vlastně od té doby změnilo.
autor: nab