"Tento resort má 234 koncepčních cílů vyplývajících ze čtyřiadvaceti souběžně platných dokumentů; to je strašně moc a je to nepřehledné. Strategie 2020 nemá přinést revoluci ve školství, ba právě naopak," míní Nantl.
Co má zařídit škola, co rodina, co zaměstnání
Nejde přitom o stanovení počtu žáků ve třídě, o které usiloval někdejší ministr Josef Dobeš. Takový cíl do koncepce podle Nantla vůbec nepatří. Nejde ani o to nařizovat základním školám výuku finanční gramotnosti, sexuální výchovy a další. Zavalování žáků dalšími a dalšími "výchovami" prý české školství nespasí.
Je třeba si uvědomit, že vzdělávání neprobíhá jen ve škole, ale také v rodině, ve veřejném prostoru a v zaměstnání. Veškerou výchovu na školu uvalit nelze. Měla by se ale umět, po vzdělávací stránce, vypořádat např. s rozvojem informačních technologií, což podle Nantla není v našem vzdělávacím systému příliš podchyceno.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp




