Nejdříve prý Halíka někteří vyzývali, aby hru Naše násilí a vaše násilí, v níž znásilňuje Ježíš muslimku, hlasitě odsoudil. „Když mne někteří žádali, abych se ‚veřejně pobouřil‘ nad hrou Vaše násilí a naše násilí, odpověděl jsem, že zásadně neodsuzuji nic, co neznám. Pak jsem na rozdíl od ‚pobouřených‘ celou hru – nejen vytrženou scénu či jednu fotografii – dvakrát v záznamu viděl a přemýšlel o ní. Nejdřív se mi zdálo, že jde jen o lacinou blasfemii typu hloupých a cynických obrázků v Charlie Hebdo, za jednu ze záměrných provokací, které pak finančně profitují z té laciné reklamy, kterou jí dělají ‚pobouření‘,“ uvedl Halík.
Pak ale dodal, že na rozdíl od těch protestujících pochopil smysl té hry. „Chce drastickými prostředky vykřiknout: Podívejte se, v jak šíleném světě žijeme! V té hře vůbec nejde o ‚Ježíše znásilňujícího muslimku‘, nýbrž o protest proti světu, v němž se vše – i svaté symboly náboženství – zneužívá k rozdmýchávání nenávisti jedněch proti druhým. Mně se představení také ‚nelíbilo‘, ale cílem ‚cool theatre‘ není se líbit a bavit, nýbrž provokovat k myšlení,“ míní kněz.
To donutilo Zdechovského k reakci. Hned v počátku svého vzkazu Halíkovi napsal, že měl kněze vždy rád, ale co se s ním v poslední době děje, prý vůbec nechápe. „Milý Tomáši Halíku, měl jsem Vás obrovsky rád a i dnes rád pročítám Vaše myšlenky. Ale Vaše vyjádření v posledních měsících ke kardinálovi Dukovi, ze kterého jste nepřímo udělal nepřítele migrace a přítele extremistů (Okamury a spol.), opravdu nechápu,“ uvedl na Facebooku zklamaně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab