Sehnal: 180 miliard z EU? Pozor, nejde o dárek

11.08.2021 10:14

Stát by si měl dát pozor, jak využije slíbených téměř 180 miliard korun, které by Česká republika měla získat z unijního fondu obnovy. “Ty peníze si EU vezme zpět ve formě různých poplatků, nedávejme to do blbostí,” vzkazuje šéf Aliance pro budoucnost Pavel Sehnal.

Sehnal: 180 miliard z EU? Pozor, nejde o dárek
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pavel Sehnal

Rozpočtovou politiku vlády dlouhodobě kritizuje hnutí Aliance pro budoucnost Pavla Sehnala, podle níž došlo hlavně během covidu k enormnímu zadlužení země, přestože šlo jít zodpovědnější cestou. 

Anketa

Kdo v Ústeckém kraji vyhraje volby?

hlasovalo: 9093 lidí

“Upozorňujeme na obrovské zadlužení, které vláda pana Babiše předvedla a stále ještě předvádí a činí tak soukromému sektoru další problémy. Aby toho nebylo málo, hodlá přijmout téměř 180 miliard korun z “Evropského fondu obnovy”, které prý mají pomoci české ekonomice” uvádí Sehnal. 

Ptá se, kde EU ty peníze vezme. “Má je snad volně k dispozici? No nemá, musí si je vypůjčit. A v tom je ten problém. I pokud by to bylo tak, že Česká republika z tohoto balíku nic zpět Evropské unii vracet nemusí, realita bude stejně taková, že nám ty peníze zapůjči a v různých poplatcích se je postupem času vybere zpátky,” je přesvědčen šéf Aliance pro budoucnost.

“Měli bychom se na to dívat koncepčně a ne peníze z těchto dotací rozdělit do hloupostí a zbytečných či malých projektů na různé posílení digitalizace průmyslu apod. Průmysl si to vyřeší sám. Soukromý sektor si ale sám nevyřeší například oblast dopravní infrastruktury,” vzkazuje.

Aliance pro budoucnost se podle Sehnala od počátku snaží jasně definovat, kde je hranice mezi funkcí soukromého a funkcí státního sektoru. “Vnitrostátní doprava mezi městy, kraji a regiony je například jednoznačně v odpovědnosti veřejného sektoru, protože toto není sám od sebe soukromý sektor schopen zařídit,” uvádí politik.

“Soukromý sektor ty silnice vyrobí, ale investorem je stát. Ten by měl být zodpovědnější, hbitější, ale i odvážnější, abychom tu pořád jen nelátali staré silnice. Ty mohou být ponechány pro lokální dopravu, ale je třeba se přestat bát a vytyčit novou síť dopravy. Kapacitnější komunikace je nutné začít stavět nové a neprotínat jimi centra měst,” doplnil Pavel Sehnal.

Ing. Pavel Sehnal

  • Praha bez chaosu
  • zastupitel měst. části

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radim Panenka

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Vítku, to nebylo dobrý.“ Rakušan před spaním pořádně uklouznul

10:30 „Vítku, to nebylo dobrý.“ Rakušan před spaním pořádně uklouznul

Stovky muslimů v sobotu demonstrovaly v německém Hamburku na akci svolané islamisty a za pokřiků „Al…