Alena Gajdůšková uvedla jako jeden z důvodů zaměření ČT2, podle ní by mohla reklama tento kanál komercionalizovat. Předseda komise Jiří Oberfalzer se zase obává nedostatečných výnosů z reklamy na ČT2 už jen proto, že Česká televize nebude mít z této reklamy žádné výnosy.
Kompletní názor Aleny Gajdůškové ZDE
Profity z ČT2 totiž půjdou do Státního fondu kultury. Z ČT4, kde bude moci veřejnoprávní televize také vysílat reklamu, pak půjde profit na výrobu sportovních pořadů. Omezení reklamy v České televizi si vynutily komerční Nova a Prima, které vyhrožovaly i arbitráží. Argumentovaly dohodou, podle níž měla reklama ve veřejnoprávní televizi zcela skončit letos 11. listopadu v souvislosti se završením digitalizace vysílání.
Senát bude o úpravách jednat ve čtvrtek. Pokud se s novými návrhy ztotožní, novela se vrátí do Poslanecké sněmovny k novému hlasování. To by se podle Mencla mohlo uskutečnit na konci srpna.
Čtěte více:
Senátoři debatovali o reklamě v ČT. Již řekli ano průhlednějším zakázkám
Okamura radí. Ať šéfa ČT zvolí koncesionáři. Hloupost, říkají zasvěcení
O řediteli ČT už je rozhodnuto. Vybírají ho politici, tvrdí mediální expert
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan