"Na prvním stupni se učí o rodině, partnerství, rozdílech mezi pohlavími, biologických a psychických změnách, etice vztahů nebo o HIV a AIDS, ale to například ve smyslu toho, jak se virus přenáší. Už dítě na první stupni totiž musí vědět, že při poskytování první pomoci u krvavého zranění má použít rukavice, protože něco jako HIV existuje a může se nakazit. Na druhém stupni se děti učí třeba o vztazích a formách soužití, sexuálním dospívání nebo péči o zdraví," vysvětlila Kubrichtová koncept výuky v rozhovoru pro server iDNES.cz.
Sexuální výchova je podle ní potřebná, zvlášť v době čím dál agresivních obrazů v médiích a svobodného internetu. "Děti mají možnost získat více informací, na internetu přitom narazí i na nebezpečné a zavádějící informace. Životní tempo je rychlejší, děti cestují a seznamují se s jinými kulturami, etniky a jejich tradicemi. Sexuální výchova je přitom vede i k pochopení, ohleduplnosti a toleranci. Děti jsou také otevřenější, protože se se sexualitou čím dál častěji setkávají v médiích. Na to se ve školách musí reagovat a umožnit jim aktivně se do výuky zapojit," myslí si Kubrichtová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par