Silné čtení: Znalec železnice se vyjádřil k posledním incidentům na kolejích. Ťok by měl vážně zpozornět

06.03.2019 16:40

V posledních dnech se zdá, že jsou české železnice prokleté. Jednou se rozjede souprava s cestujícími bez strojvůdce, jindy se srazí dva vlaky přímo na nádraží. Ministr dopravy Dan Ťok uvažuje o zavedení bodového systému pro strojvůdce a chce je podrobit přísnějším kontrolám. Jindřich Berounský ze Svazu odborářů služeb a dopravy předložil svůj pohled na dění v posledních dnech. Na ministru Ťokovi nenechal nit suchou.

Silné čtení: Znalec železnice se vyjádřil k posledním incidentům na kolejích. Ťok by měl vážně zpozornět
Foto: ČD
Popisek: Nejnověji modernizované vozy Bdpee
reklama

„Hlavním hrdinou pro média byl v této souvislosti ministr dopravy Dan Ťok, který je právě proto nejdéle sloužícím ministrem dopravy, protože bravurně a s úsměvem zvládá roli fackovacího panáka. Vloni v červenci oznámil a velmi úspěšně v těchto dnech dokončil paralyzaci Českých drah (ČD), kdy ze státní akciovky a obchodní společnosti vyrobil bezbrannou příspěvkovou organizaci ministerstva, která ho musí poslouchat, ale v souvislosti se šňůrou nehod nemá komu vynadat, protože původní představenstvo nechal rozprášit. Vyjádřením v televizních výstupech o „přejíždění návěstidel“ (na železnici známe projetí) přesvědčil, že železnici stále nevstřebal. Jenže právě jím s úsměvem zastřešované ministerstvo a jeho odborníci v sekci dopravy, nepolíbení praktickými zkušenostmi ze železničního provozu, chroustali pouze skripta a dnes pod zaříkadlem liberalizace železnice vyrobili českou kolejovou džungli bez pravidel a prostředí nejistoty,“ napsal odborář ve vyjádření, které má server ParlamentníListy.cz k dispozici.

Ministrovi vyčítá, že se údajně v honbě za liberalizací železnice nestará o to, zda jsou vlakové soupravy soukromých dopravců kompatibilní se zabezpečovacím systémem, který funguje na českých železnicích.  

Bodový systém pro strojvedoucí, s nímž ministr přišel, prý neposílí bezpečnost na železnicích, nýbrž jen povede k většímu stresu strojvedoucích. A jako by to samo o sobě nestačilo, Drážní inspekce se podle odboráře nechová jako nezávislá kontrolní instituce, ale jako lokajské uskupení, které je odhodláno ministrovi vyhovět. A to je problém.

„Často omílané selhání lidského faktoru ze strany strojvedoucích v dalších případech má příčiny ve stresovém prostředí neustálých změn, daných stavem tratí a výlukovou činností, stavem vozidel, ale je hlavně odrazem diletantství v sektoru železniční dopravy, který není adekvátně odborně řízen a upadá do chaosu. Ale to jsme zase u odpovědnosti za sektor dopravy, jejíž řešení včetně železniční dopravy jako promyšleného síťového systému podle všeho čeká na pořádnou tragédii...,“ uzavřel odborář.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: mp
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ha, Plesl. Právník Pokorný od Sobotky triumfálně vytáhl obrázek. Jenže si šéfredaktora spletl s někým úplně jiným...

19:39 Ha, Plesl. Právník Pokorný od Sobotky triumfálně vytáhl obrázek. Jenže si šéfredaktora spletl s někým úplně jiným...

Šéfredaktora Mladé Fronty DNES patřící Andreji Babišovi Jaroslava Plesla obvinil právník Radek Pokor…