Státní úřady a polostátní firmy by už od příštího roku neměly mít povoleno inzerovat přes mediální agentury, které dnes zprostředkovávají naprostou většinu novinové, rozhlasové či televizní reklamy. Premiér Petr Nečas si od tohoto opatření slibuje mnohamilionové úspory i zprůhlednění finncování politických stran tím, že zabrání přelévání peněz z erárních podniků do politiky právě přes mediální agentury.
Předseda vlády ještě úplně přesně nezná mechanismus, jak polostátním firmám v inzerování přes mediální agentury zabránit, možná by je k tomu měl dokonce přinutit speciální zákon. „Využívání mediálních agentur v době úspor se ukazuje jako zbytečný luxus. Státní firmy a úřady mají mít schopné zaměstnance, kteří dokážou vyjednávat se zástupci médií přímo, bez prostředníků," nechal se slyšet Nečas.
Inzerce pouze za ceníkové ceny, nebyly by slevy
Podle premiéra jsou ve hře stovky milionů, z nichž si agentury ukrajují provize. Žádné analýzy, které by to potvrzovaly, ale nepředložil. Podle časopisu Týden má Nečas v ruce pouze jeden materiál, za nímž stojí vlivný pražský advokát Radek Pokorný, lobbista pracující pro předsedu ČSSD Bohuslava Sobotku, finančníka Zdeňka Bakalu a některé kontroverzní postavy českého byznysu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih