Stavba Folknářské spojky v Děčíně nezačne dříve než po roce 2025

21.03.2019 21:40

Folknářská spojka, která má odvést dopravu z přetíženého centra Děčína, se nezačne stavět dříve než po roce 2025. Stát by měla okolo 1,3 miliardy korun. Dnes to na veřejném projednávání studie vlivu na životní prostředí EIA v Děčíně řekl Jan Wohlmuth z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Projednávání se zúčastnilo okolo čtyř desítek lidí z řad zástupců dotčených orgánů, ale i obyvatel, kterých se obchvat týká.

Stavba Folknářské spojky v Děčíně nezačne dříve než po roce 2025
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Zatímco například zástupci krajské hygienické stranice či starostové některých obcí na jednání nepřišli, zhruba 15 obyvatel dotčeného území se dotazovalo na podrobnosti stavby. Zajímalo je, jak se budou řešit výkupy zahrádek v zahrádkářské kolonii nebo zda jim investor nahradí případně ztrátu pitné vody ze soukromých studní. Jejich obavy se snažil rozptýlit Wohlmuth z ŘSD, řekl, že pozemky budou vykoupeny za standardních podmínek a soukromé studny se budou po celou dobu stavby sledovat. Pokud by majitelé přišli o vodu, řešila by se to novým vrtem, případně i investicí do vodovodu.

Obyvatelé dotčeného území ale uváděli, že je Folknářská spojka nadbytečná. Řešením by podle nich byl nový tah z Děčína na Manušice, který by měl zásadním způsobem ovlivnit tranzit automobilů po silnici I/13 směrem z Děčína do České Lípy a Liberce. Tato varianta se ale zatím zdaleka nedostala do fáze projednávání, v jaké je Folknářská spojka. "Folknářská spojka tvoří první etapu přeložky na silnici I/13 mezi Děčínem a Manušicemi," řekl ČTK na setkání technický ředitel projekční kanceláře Valbek Milan Koloušek. Uvedl také, že Folknářská spojka, kterou považují místní obyvatelé za nadbytečnou, významným způsobem odvede dopravu z přetížené Kamenické ulice v Děčíně, ale také ve směru z Děčína na Českou Kamenici a Šluknovský výběžek.

Problémem celého území je však struktura geologického podloží, které podle Jana Štefana ze spolku Děčínské fórum nebylo zatím dostatečně prozkoumáno. Podle Štefana hrozí potíže se sesuvem půdy nebo stavem spodních vod. "Domnívám se, že měl být už nyní zpracován podrobný geologický průzkum, a že ten orientační nestačí," řekl na setkání Štefan. Podle zástupce ŘSD jsou ale tyto průzkumy dalším stupněm v celém procesu, jenž by měl k vydání stavebního povolení vést. Potvrdil to také zpracovatel posudku EIA Libor Krajíček. "Nyní se zpracuje posudek, který bude obsahovat určité podmínky. Ty musí investor splnit při těch dalších fázích projektové přípravy a zohlednit je, když bude připravovat projektovou dokumentaci pro územní rozhodnutí," řekl Krajíček.

Stavba povede skrz chráněné krajinné oblasti České středohoří a Labské pískovce. Jedna varianta je dlouhá 4,15 kilometru a druhá 4,55 kilometru. Součástí obou jsou dvě křižovatky, přemostění vodních toků a komunikací.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…