Sundané roušky: Osobnost roku 89 promluvila. Neskutečné. A výsměch Šmuclerovi

26.05.2020 7:54

Včerejšek byl první den, kdy mohli občané Česka oficiálně odložit venku roušky. A režisér a scenárista Igor Chaun tvrdí, že je třeba jít ještě dál a roušek se zbavit, protože jsou zbytečné a navíc je to náhubek a symbol zotročení. Za 72 dní nouzového stavu prý klesla ve společnosti nálada. „Temperatura společnosti je v prdeli,“ mínil režisér ve videu a zaklínal se svobodou, za kterou bojovali naši předci i on v roce 1989. Ale ozvali se už i hlasy proti antirouškovému táboru.

Sundané roušky: Osobnost roku 89 promluvila. Neskutečné. A výsměch Šmuclerovi
Foto: Repro Youtube
Popisek: Video režiséra Igora Chauna o rouškách

Režisér a scenárista Igor Chaun natočil video v „nejmenovaném malém českém městě v horním cípu Vysočiny“. A uvedl, že má bojovnou náladu, protože příkaz nosit roušky již skončil. „Ale přátelé, já tady normálně vidím dopoledne v dešti, ve velmi takové stísněné atmosféře skoro všechny lidi v rouškách. A já, přátelé, bych nikdy nevěřil, že my se budeme bát sundat roušky,“ vysvětloval režisér svou náladu.

Anketa

Podporujete návrh, aby se v českých obchodech povinně prodávalo až 85 % českých potravin?

82%
18%
hlasovalo: 65738 lidí

Dodal, že svoboda je nadevše a že v půlce března apeloval, aby lidé neměli strach nosit roušky. „Není to ostuda a bylo to tehdy zapotřebí. Dneska se z roušky stala jakási mánie a novodobá forma občanského zotročení. Jsem svědkem neurotických tiků na tvářích lidí, kteří hystericky popocházejí mezi obchody a neustále si ji sundávají, když jsou venku, nandavají, když jdou dovnitř, já provokuju, já jsem vešel i do obchodu bez. Protože to je samozřejmě nesmysl, ta rouška, v daných podmínkách. Hygienicky, zdravotně, pro nás pro všechny. Už dneska,“ prohlásil.

„Koukala na mě paní za pultem, a já jsem řekl, můžu se vás upřímně zeptat, vadí vám prosím vás, že nemám roušku? A ona říkala, měla roušku samozřejmě, všichni si ji nasadili, když jsem vešel; no, mohlo by to někomu vadit, kdyby přišlo víc lidí. Ona nebyla schopná mi odpovědět, jestli to vadí jí. Ona odpověděla, že by to mohlo někomu vadit. Přátelé, já jsem vyděšený tou mírou poddajnosti, uniformity, neoriginality a skutečně až jakéhosi zotročení nás, českých lidí 30 let od listopadu 1989, po takzvaných 30 letech svobody, když vidím, co stačilo udělat těch 72 dnů nouzového stavu,“ hrozil se Igor Chaun.

Volal po návratu selského rozumu. „Položte si každý otázku, chci žít zotročený, nebo zemřít svobodný?“ doporučil Chaun a dodával, že patří rozhodně do druhého tábora. „Přátelé, nebojte se sundávat si roušky, nebojte se být hrdými, svobodnými občany, kteří nebudou hystericky plnit úředního šimla, který od zeleného stolu vymýšlí jedno absurdní pseudohygienické pravidlo za druhým,“ vzkázal.

Z těchto nesmyslných pravidel jmenoval rozestupy, „nesmysly v restauracích“ či vypnutý protiproud v saunách. „To jsou naprosto imbecilní pokyny, které zastavily a zastavují společnost a které debilizují společnost,“ pokračoval Chaun v kritice polovičatých opatření. Poznamenal, že za 72 dnů klesla ve společnosti nálada. Sice se ledacos vyjasnilo, ale „temperatura společnosti je v prdeli“, mínil režisér.

„Zotročení, strach, šedivost, uniformita,“ vyjmenovával špatné stránky krize a přidal i pantomimicky vyjádřené huhlání s rouškou.

„Přátelé, vyprdněte se na to, rouška je náhubek,“ vyzval. A připomenul Bělorusko, které jako jediné v Evropě nepřerušilo hokejovou ligu a prezident Lukašenko údajně prohlásil, že koronavirus porazí „hokejem a vodkou“. Přičemž má podle statistik asi 200 obětí viru a populaci srovnatelnou s Českem. A nezastavilo chod společnosti.

Také se věnoval Švédsku, kde už je obětí přes čtyři tisíce. „Tam je specifická situace, protože tam to kosí zejména v migrantských kruzích Somálců, kteří pracují jako taxikáři a žijí ve svých minoritách, pospolu, ve vícegeneračních skupinách,“ uvedl.

„Jinými slovy, byla jiná cesta a já tvrdím, že to, čeho jsme tady byli svědky, bylo povstání jakéhosi komunistického genotypu, jak v těch vládních činitelích, zejména ANO a té Hamáčkovy strany, a podpora komunistů a tak dále. Tak i jakási skrytá, komunistická buňka v nás, českých lidech,“ nacházel Chaun v Češích komunismus i po 30 letech svobody. A opět zdůrazňoval, že svoboda je nadevše a lidé se nemají nechat zastrašit.

Věnoval se i situaci na Karvinsku: „Tam je akorát jedinej problém, že ono těch asi 200 nakažených o tom nevědělo. Protože jim nic nebylo.“ Prý mluvil s jedním z doktorů krizového štábu, který mu potvrdil, že přímo na koronavirus nezemřel nikdo nebo skoro nikdo, takže podle Chauna je drtivá většina obětí způsobená komorbiditami.

„Takže přátelé, svoboda, radost, štěstí, narovnaná páteř a bedlivé pozorování všech byrokratických a totalitárních manýr naší vlády, pamatujme si, že i toto mé video je součást naší nové svobody. To, že ho můžu nahrát a pustit, že vy se na něj můžete podívat. Rouška sama o sobě je neškodná, ale škodlivý je symbol, kterým se stala,“ vrátil se režisér opět k njeviditelnějšímu symbolu koronakrize. A stěžoval si na udávání lidí, malost a hloupost, které s pomocí vlády a médií vyvolaly v Česku strach i po 30 letech svobody.

„Svoboda, za kterou bojovali naši předci, ať to byli obrozenci, ať to byli legionáři, ať to byli letci v Anglii, ať to byli všichni odbojáři, partyzáni. Všichni super lidi v osmašedesátém, ti, co zemřeli po invazi sovětských vojsk a Varšavské smlouvy, a lidi, kteří dělali listopad 1989 včetně Igora, prosím vás, važme si svobody, a cítil jsem obrovskou potřebu, dnes, po skončení 72denního nouzového stavu tento apel velmi důrazně vyslovit. Ať žije svoboda,“ zakončil svůj apel režisér Igor Chaun a vyzval podobně smýšlející občany, aby video sdíleli.

Ale přidal ještě jeden dovětek: „Já vám děkuji a miluju tuhle zemi a neobyčejně věřím v potenciál českých lidí. Ale je zapotřebí dostat dopředu lidi, kteří umějí vládnout. A nepreferují vlastní benefit, ale preferují demokracii, pravdu a pomoc společnosti, i těm slabým. A především vytvoření podmínek pro ty schopné, ne je dusit, ale podporovat je. Ať žije život.“

Dodejme, že proti nošení roušek už protestoval téměř o měsíc dříve šéfredaktor Fora24 Pavel Šafr, tehdy se ovšem nesetkal s pozitivní odezvou.

Vůči bojovníkům s rouškami se naopak vymezil na Seznam Zprávách Daniel Zeman, který citoval šéfa stomatologické komory Romana Šmuclera: „Musím uznat, že v Praze je fakt spousta lidí s rouškou na ulici a klidně i dvacetiletí. Je to jako 1968/1969. Nejdřív náhubek nasadili silou, pak už to dělali lidé sami. Tato noc nebude krátká…“

„Připodobňovat situaci, kdy si lidé nesundají na (neexistující) povel roušky, k počátkům normalizace, nesvědčí zrovna o střízlivém a seriózním uvažování. Ale ten je pro tuhle společenskou pózu ‚bojovníků za svobody‘ v podstatě příznačný – neakceptují jiné vnímání svobody, než je jejich vlastní,“ tvrdí Zeman.

„To mě v Seznamu nepochopili... nedovedu si ani představit, že by někdo bez roušky udával, to bylo naopak. Mně je úplně jedno, koho volí lidé s rouškami. Mně vadí, že je nošení roušek na ulici medicínský nesmysl a docela se o tom mluvilo dost, aby to všude a všem došlo. Jestli je to volič TOP 09, nebo ANO, koho to zajímá? Vadí mi strach, který se tím demonstruje a který, zaslouženě, způsobuje krizi a lidská neštěstí. To je ta noc, která nebude krátká... koronavirus je něco jako Sověti 1968. Další škody už jdou ale na vrub našeho strachu 1969 i 2020,“ bránil se před nařčeními vrchní stomatolog.

Zeman v kritice pokračoval dále: „Současný postoj bojovníků proti rouškám je do značné míry stejně směšný, jako bylo před časem bonzování na sousedy, kteří vyšli na balkón bez roušky. Na vytvoření takové atmosféry měla samozřejmě svůj podíl hlavně vláda, která nedostatečně a zmatečně vysvětlovala lidem, co se vlastně děje, kde a jaké hrozí nebezpečí. Avšak tyto nálady už naštěstí rychle pominuly a nezdá se ani, že by policie tyto přestupky výrazněji postihovala. Jako by to bylo všem těmto ochráncům a věrozvěstům líto, že nyní nemohou v opačném gardu udávat lidi, kteří stále roušku NOSÍ, i když NEMUSÍ. Namísto toho budou vytvářet další bitevní pole malé kulturní války. Kdo nesundal roušku, je komunista. Kdo roušku stále nosí, je normalizační komunista. Kdo obhajuje nošení roušek, je také určitě volič Andreje Babiše.“

A ozval se i aktivista Tomasz Peszynski, kterého politizace roušky také „sere“.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: kas

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

Sexuální násilí

Jak se v praxi bude dokazovat, jestli byl k souloži udělen souhlas či nikoliv? Nemám nic proti tomu, že jste změnili zákon, ale k čemu to v praxi bude? Co když jedna si budou strany v tom, zda byl udělen souhlas či nikoliv protiřečit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Provokace.“ Zmizelo to. Odkryto po smrti Josefa Laufera

4:40 „Provokace.“ Zmizelo to. Odkryto po smrti Josefa Laufera

Po smrti zpěváka Josefa Laufera mnozí připomínají jeho píseň o Svobodné Evropě a kapitánu Minaříkovi…