TOP 09 vypověděla firmě BigMedia smlouvu a chce 400.000 korun

09.10.2014 15:30

TOP 09 vypověděla reklamní společnosti BigMedia smlouvu na vylepení předvolebních billboardů. Podle TOP 09 firma nedodržela podepsanou smlouvu a strana chce po firmě náhradu více než 400.000 korun. Spor se mezi TOP 09 a BigMedia rozhořel kvůli novým stavebním předpisům omezujícím reklamu. Předpisy zkomplikují firmě BigMedia podnikání, nejdříve proto přelepila plakáty s primátorem Tomášem Hudečkem a následně po jejich vrácení k nim přidala webovou adresou kampaně proti Hudečkovi.

TOP 09 vypověděla firmě BigMedia smlouvu a chce 400.000 korun
Foto: Hans Štembera
Popisek: Politické plakáty v ulicích Prahy. Do termínu voleb zbývá týden

Předpisy, které povolují pouze reklamu do šesti metrů čtverečních, podle BigMedia likvidují reklamní byznys a upřednostňují pouze firmu JCDecaux. V médiích tento týden použila reklamu útočící na Hudečka doplněnou fotomontáží Hudečka a šéfa JCDecaux Pavla Slabého. I proti tomu se TOP 09 ohradila. Vyjádření BigMedia ČTK shání.

Odstoupení od smlouvy TOP 09 doručila společnosti BigMedia dnes dopoledne. „Pro vypořádání vzájemných nároků mezi BigMedia a TOP 09 požadujeme úhradu částky ve výši zhruba 434.000," sdělil ČTK volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček. Podle Poláčka firma nereagovala ani na výzvy, aby vady odstranila, proto TOP 09 přistoupila k vypovězení smlouvy.

BigMedia přelepila volební billboardy Hudečka bílým papírem 11. září. Soud firmě předběžným opatřením nařídil plakáty vrátit na nosiče. Pod ně ale firma přidala odkaz na otevřený dopis předsedovi TOP 09 Karlu Schwarzenbergovi, ve kterém se ohrazuje proti jeho výrokům. Schwarzenberg v minulosti mimo jiné řekl, že některé firmy se domnívají, že jejich zájmy jsou nadřazeny předpisům.

Lidé v Praze 1 dostali do schránek také leták s fiktivním rozhovorem s Hejmou

BigMedia spustila proti Hudečkovi několik kampaní. Mimo jiné vylepila plakáty odkazující na internetovou stránku vwww.prahapodlehudecka.cz, kde kritizuje zmíněné stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních.

V minulých týdnech také vyvěsila plakáty „Pražane, i ty přicházíš o peníze", na nichž upozorňuje na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux. Podle vedení JCDecaux se BigMedia snaží kampaní pouze „zachránit špatně hospodařící firmu a zvrátit fatálně chybná rozhodnutí manažerů". „Právní kroky v tuto chvíli JCDecaux připravuje," uvedl šéf JCDecaux Slabý.

Terčem antikampaně se kromě Hudečka stal i exstarosta Prahy 1 a kandidát Trojkoalice SZ, KDU-ČSL a STAN Petr Hejma. Lidé v Praze 1 dostali do schránek leták s fiktivním rozhovorem s Hejmou. „Tento rozhovor byl převzat z našich webových stránek a byly v něm upraveny odpovědi, které měly poškodit mou osobu," uvedl Hejma. Kdo letáky rozeslal, není jasné.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: dkr, čtk

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úplně jinak. Reforma „slovenské ČT“ tak, jak se o ní nepíše

12:53 Úplně jinak. Reforma „slovenské ČT“ tak, jak se o ní nepíše

Na Slovensku je rušno kolem veřejnoprávních médií. „Největší likvidátoři svobody slova se dnes pasuj…