Tabery má na mozku nenávist. Respekt je senkruvna, odpovídá Petr Štěpánek na hanopis

25.09.2018 19:35

Hudebník a spisovatel Petr Štěpánek, zakládající člen Alternativy pro Česko i ODS, je podle představ hnutí ANO ideálním kandidátem do Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Redaktoři pořadu Newsroom na ČT24 si to však nemyslí. Natočili o Štěpánkovi reportáž, proti které se ostře ohradil. Ale to ještě netušil, co o něm napíšou v Respektu. „Myslel jsem si, že Českou televizi a její Newsroom nic nepřekoná, ale mýlil jsem se.“ Podívejte se sami, co Štěpánka tak rozzlobilo.

Tabery má na mozku nenávist. Respekt je senkruvna, odpovídá Petr Štěpánek na hanopis
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Štěpánek

Petra Štěpánka navrhli za člena Rady pro rozhlasové a televizní vysílání poslanci hnutí ANO. Ti poslanci, které sám Štěpánek na sociální síti Facebook označil za „zm*dy“. Pořad Newsroom ČT24 to těmto poslancům připomněl a Štěpánek se ohradil, že ho Česká televize očerňuje. Redaktoři zmíněného pořadu s ním prý natočili asi desetiminutový rozhovor a pak z něj v reportáži nepoužili skoro nic. Jen pár vět, což Štěpánka rozzlobilo.

Ale jak sám napsal na sociální síti Facebook, to prý ještě netušil, jaký text o něm uveřejní časopis Respekt. Text tohoto časopisu byl prý ještě mnohem horší.

A co se v něm tedy píše? Šéfredaktor Erik Tabery v něm konstatuje, že česká veřejnost ztrácí paměť. Když Miloš Zeman v roce 2013 kandidoval na prezidenta, mnozí lidé věřili, že nemůže uspět. Pokud si lidé pamatují, co prováděl jako premiér, nezvolí ho. Dva roky předtím založil Andrej Babiš hnutí ANO a chtěl vtrhnout do politiky jako nový hráč. Šlo přitom o člověka, který se podílel na privatizaci majetku v 90. letech a cesty jeho tehdejšího zbohatnutí jsou přinejmenším nejasné. Část české společnosti tak i u něj věřila, že ve volbách neuspěje. A jak u Zemana, tak u Babiše se spletli. Lidé totiž zapomínají.

A totéž hrozí i u Petra Štěpánka. Štěpánek v RRTV již byl a jeho angažmá prý stálo české daňové poplatníky deset miliard korun.

„Tento ,odborník na média‘ vyzývající už léta ke zničení veřejnoprávní televize ohýbal v RRTV tak pilně zákony, aby pomohl Vladimíru Železnému ukrást za podpory Zemana a Klause americkým vlastníkům TV Nova, že následná arbitráž odsoudila Česko k desetimiliardové pokutě za selhání v ochraně investic. Štěpánek pak odešel s ostudou nejen z rady, ale i z ODS. Ta s ním a jeho způsoby ostatně nechtěla mít nadále nic společného. Štěpánek se za to svým bývalým kolegům mstil v různých konspiračních komentářích na internetu,“ napsal Tabery.

Právě tato část Štěpánka rozpálila takřka doběla. Nejprve na svůj Facebook napsal, že „Respekt je senkruvna české žurnalistiky a zabývat se jím znamená, že si jen zasmradíte ruce“, poté se ale rozhodl na text zareagovat. Respektive na jeho ukázku, která byla v neplacené sekci, protože kdyby prý Taberymu za jeho texty zaplatil jedinou korunu, musela by mu upadnout ruka. I tato část prý na demonstraci Taberyho blouznění bohatě postačovala.

V placené sekci se Tabery ještě vyřádil na údajné Štěpánkově zálibě v konspiračních teoriích, ve kterých podle šéfredaktora Respektu naznačuje, že za všechno zlé může EU, případně i Česká televize. Sluší se dodat, že tu Štěpánek radil vyhodit do vzduchu. Slova o dynamitu na Kavčích horách zazněla taktéž na sociální síti Facebook.

Tabery ještě dodal, že Štěpánek během svého prvního angažmá v RRTV útočil i na nevládní organizace a politology, kteří byli podle jeho názoru závislí na prvním českém prezidentovi Václavu Havlovi. „Dnes se tedy tento agresivní styl vrací do módy a hlavním Štěpánkovým úkolem bude nepochybně ‚péče‘ o veřejnoprávní média,“ uzavřel svůj komentář Tabery.

Štěpánek odmítl, že někdy nějaké zákony ohýbal, protože RRTV je kolektivní orgán, ve kterém měl jen jeden hlas. „Jak jsem mohl Železnému něco pomoci ukrást, nota bene s Klausem a Zemanem, když televize (držitel licence CET 21) patřila jemu, a pokud někdo něco v této kauze zcizil nebo chtěl zcizit, tak spíše druhá strana, konkrétně Ronald Lauder, který v rámci prodeje Novy, respektive společnosti CME, chtěl kupující společnosti SBS prodat i vysílací licenci Novy, která mu ovšem nepatřila?“ zeptal se Štěpánek.

Někdejší a možná i budoucí člen RRTV také zdůraznil, že mohl postupovat jen podle zákona, který říká, že obchodní spory rozhoduje soud, a nikoli zmíněná rada. Policie také podle Štěpánka konstatovala, že RRTV se žádného pochybení v této kauze nedopustila.

Na závěr přidal několik otázek. „Ví pan Tabery, že teď právě dobíhá poslední soud, který určí, jak vysoké bude naše odškodnění za nezákonné odvolání? Jak pan Tabery přišel na to, že po mém odchodu z rady se mnou ODS nechtěla mít nic společného, když skutečnost je taková, že právě vláda ODS mě v roce 2006 jmenovala členem Rady Českého telekomunikačního úřadu? Co je to konspirační komentář? Že by snad cokoli, s čím pan Tabery nesouhlasí? Neměl by si pan Tabery všechny ty kauzy napřed nastudovat, než o nich zase bude psát? Nezbláznil se pan Tabery? Neleze mu ta chorobná nenávist k lidem, kteří zastávají jiné názory než on, tak trochu na mozek?“ ptal se.

OutStreamVideoPlayer

Petr Štěpánek doslova napsal:

Otázky pro Erika Taberyho

Šéfredaktor Respektu Erik Tabery o mně mimo jiné napsal, cituji:

„Tento ,odborník na média´ vyzývající už léta ke zničení veřejnoprávní televize ohýbal v RRTV tak pilně zákony, aby pomohl Vladimíru Železnému ukrást za podpory Zemana a Klause americkým vlastníkům TV Nova, že následná arbitráž odsoudila Česko k desetimiliardové pokutě za selhání v ochraně investic. Štěpánek pak odešel s ostudou nejen z rady, ale i z ODS. Ta s ním a jeho způsoby ostatně nechtěla mít nadále nic společného. Štěpánek se za to svým bývalým kolegům mstil v různých konspiračních komentářích na internetu.“

Víc jsem si toho přečíst nemohl, neboť zbytek článku je zpoplatněný, a to by mi musela ruka upadnout. Ale i tohle stačí, abych panu Taberymu položil několik otázek.

Jak se ničí veřejnoprávní televize? Tím, že si někdo dovoluje k ní být kritický?

Které zákony jsem ohýbal? Jak a kdy?

Jak jsem to ohýbání v třináctičlenné radě, jež je kolektivním orgánem, ve kterém se o všem hlasuje a vždy rozhoduje většina, zařídil?

Jak jsem mohl Železnému něco pomoci ukrást, nota bene s Klausem a Zemanem, když televize (držitel licence CET 21) patřila jemu, a pokud někdo něco v této kauze zcizil nebo chtěl zcizit, tak spíše druhá strana, konkrétně Ronald Lauder, který v rámci prodeje Novy, respektive společnosti CME, chtěl kupující společnosti SBS prodat i vysílací licenci Novy, která mu ovšem nepatřila?

Má také český podnikatel právo hájit své obchodní zájmy, nebo snad pan Tabery tohle právo přiznává pouze americkému byznysmenovi?

Jak mohla rada, ve kterém jsem zasedal, něco zavinit, když po celou dobu onoho sporu mezi držitelem licence CET 21 a jeho servisní organizací ČNTS nikdy o ničem, co by se tohoto sporu týkalo, nerozhodovala a nehlasovala, neboť šlo o obchodní spor, jehož rozhodování patřilo do kompetence soudů, nikoli regulačního orgánu?

Jakým konkrétním krokem jsem já, potažmo RRTV, neochránil Lauderovu investici?

Představuje si snad pan Tabery, že jsme měli společnosti CET 21 sebrat licenci a předat či přepsat ji jen tak hala bala na nějakou společnost pan Laudera? Jak bychom to asi obhájili před soudem, který by samozřejmě následoval?

Představuje si snad pan Tabery, že RRTV měla ten obchodní spor rozhodnout místo soudu?

Jak mohla RRTV do onoho sporu mezi držitelem licence a jeho servisní organizací vstoupit, když o jediný nástroj, jak by to snad šlo, totiž s odvoláním na licenční podmínku č. 17, jež původně upravovala vztah mezi držitelem licence a jeho servisní organizací, ji připravila hloupá novela zákona o vysílání (301/1995 Sb.) z pera Hany Marvanové a spol., jež provozovatelům vysílání nadělila zrušení všech neprogramových licenčních podmínek, stačilo si o to jen požádat, a ta licenční podmínka už prostě neexistovala?

Ví pan Tabery, že jsme proti této novele já osobně i celá rada protestovali a do posledního dechu bojovali?

O jaké ostudě to pan Tabery mluví, když skutečnost je taková, že jak pozdější šetření speciální sněmovní vyšetřovací komise, tak šetření Policie ČR jakékoli zavinění prohrané arbitráže ze strany RRTV vyloučilo a soudy odvolání členů RRTV následně opakovaně zrušily pro jeho nezákonnost?

Ví pan Tabery, že teď právě dobíhá poslední soud, který určí, jak vysoké bude naše odškodnění za nezákonné odvolání?

Jak pan Tabery přišel na to, že po mém odchodu z rady se mnou ODS nechtěla mít nic společného, když skutečnost je taková, že právě vláda ODS mě v roce 2006 jmenovala členem Rady Českého telekomunikačního úřadu?

Co je to konspirační komentář? Že by snad cokoli, s čím pan Tabery nesouhlasí?

Neměl by si pan Tabery všechny ty kauzy napřed nastudovat, než o nich zase bude psát?

Nezbláznil se pan Tabery? Neleze mu ta chorobná nenávist k lidem, kteří zastávají jiné názory než on, tak trochu na mozek?

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: mp

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Válka o miliony mezi Svěrákem a mladým Smoljakem. Létají slova o parazitech a podvodnících

16:53 Válka o miliony mezi Svěrákem a mladým Smoljakem. Létají slova o parazitech a podvodnících

O peripetiích týkajících se nakládání s autorskými právy Ladislava Smoljaka píše server Info.cz. Boj…