Televizní hvězda Jurečka rozčiluje kolegy a děsí experty. Takto koukají na jeho reklamu

16.12.2014 7:29

Televizní reklama, ve které ministr Marian Jurečka osobně zve na „Vánoce s chutí naší země“, se stala terčem kritiky koaličních partnerů i nevěřícného údivu odborníků na marketing. A nad dalším ministrovým nápadem na zviditelnění zemědělství už jen kroutí hlavou.

Televizní hvězda Jurečka rozčiluje kolegy a děsí experty. Takto koukají na jeho reklamu
Foto: kdu.cz
Popisek: Marian Jurečka

Desetivteřinový reklamní spot, který vysílají všechny televize a ve kterém usměvavý lidovec pózuje u loga „Regionální potravina“, je součástí velké kampaně ministerstva zemědělství České Vánoce. Upoutávka na české výrobky má od října do ledna stát podle MF DNES dohromady přes třicet milionů korun.

Politici z koalice však kampaň svého kolegy sledují s nechutí. Mají pocit, že za desítky milionů z kapes daňových poplatníků ministr více než české potraviny propaguje sám sebe. „V reklamě, ve které si zahrál pan ministr Jurečka, jsem neviděl žádné české potraviny. Všiml jsem si jen propagace pana Jurečky,“ říká například Jeroným Tejc, poslanec ČSSD. Ten Jurečku kritizoval na jednání výkonného výboru strany, a dokonce vyzval premiéra Sobotku, aby u svého podřízeného „zjednal nápravu“.

Experti na marketing navíc nad způsobem, jakým se ministr jal české potraviny prezentovat, kroutí hlavou. „Divím se, že se na něco takového dal. Jsou to věci, na které jsou daňoví poplatníci citliví. Záměr propagovat domácí potraviny je určitě dobrý, ale dělat si kampaň za veřejné peníze už méně,“ říká Milan Hladký, šéfredaktor časopisu Marketing & Media.

Není to jediná snaha ministra Jurečky upoutat pozornost ke svému resortu. Kromě aktivity na sociálních sítích, kde se dnes sice prezentují všichni politici, ovšem Marian Jurečka výrazně nadstandardně bojuje za lepší prezentaci zemědělců ve sdělovacích prostředcích. Za tímto účelem se dokonce sešel s Petrem Dvořákem, generálním ředitelem České televize. Toho vyzval, aby veřejnoprávní televize natáčela více pořadů o zemědělství a lesnictví.

VIDEO  Ministr Jurečka se rád prezentuje jako zemědělec tělem i duší

Expert Hladký ovšem v tomto případě zvedá varovně prst. „Není to správné, ani rozumné. Veřejnoprávní televizi by neměl úkolovat žádný ministr,“ varuje. Podle Jurečkova mluvčího Hynka Jordána ale nešlo o žádné úkolování. Ředitel Dvořák se prý takto schází s různými ministry. Mluvčí ČT Alžběta Plívová upřesnila, že televize spolupracuje například s Národním muzeem, Úřadem vlády nebo Ministerstvem vnitra.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jav

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úplně jinak. Reforma „slovenské ČT“ tak, jak se o ní nepíše

12:53 Úplně jinak. Reforma „slovenské ČT“ tak, jak se o ní nepíše

Na Slovensku je rušno kolem veřejnoprávních médií. „Největší likvidátoři svobody slova se dnes pasuj…