Televizní hvězda Jurečka rozčiluje kolegy a děsí experty. Takto koukají na jeho reklamu

16.12.2014 7:29

Televizní reklama, ve které ministr Marian Jurečka osobně zve na „Vánoce s chutí naší země“, se stala terčem kritiky koaličních partnerů i nevěřícného údivu odborníků na marketing. A nad dalším ministrovým nápadem na zviditelnění zemědělství už jen kroutí hlavou.

Televizní hvězda Jurečka rozčiluje kolegy a děsí experty. Takto koukají na jeho reklamu
Foto: kdu.cz
Popisek: Marian Jurečka

Desetivteřinový reklamní spot, který vysílají všechny televize a ve kterém usměvavý lidovec pózuje u loga „Regionální potravina“, je součástí velké kampaně ministerstva zemědělství České Vánoce. Upoutávka na české výrobky má od října do ledna stát podle MF DNES dohromady přes třicet milionů korun.

Politici z koalice však kampaň svého kolegy sledují s nechutí. Mají pocit, že za desítky milionů z kapes daňových poplatníků ministr více než české potraviny propaguje sám sebe. „V reklamě, ve které si zahrál pan ministr Jurečka, jsem neviděl žádné české potraviny. Všiml jsem si jen propagace pana Jurečky,“ říká například Jeroným Tejc, poslanec ČSSD. Ten Jurečku kritizoval na jednání výkonného výboru strany, a dokonce vyzval premiéra Sobotku, aby u svého podřízeného „zjednal nápravu“.

Experti na marketing navíc nad způsobem, jakým se ministr jal české potraviny prezentovat, kroutí hlavou. „Divím se, že se na něco takového dal. Jsou to věci, na které jsou daňoví poplatníci citliví. Záměr propagovat domácí potraviny je určitě dobrý, ale dělat si kampaň za veřejné peníze už méně,“ říká Milan Hladký, šéfredaktor časopisu Marketing & Media.

Není to jediná snaha ministra Jurečky upoutat pozornost ke svému resortu. Kromě aktivity na sociálních sítích, kde se dnes sice prezentují všichni politici, ovšem Marian Jurečka výrazně nadstandardně bojuje za lepší prezentaci zemědělců ve sdělovacích prostředcích. Za tímto účelem se dokonce sešel s Petrem Dvořákem, generálním ředitelem České televize. Toho vyzval, aby veřejnoprávní televize natáčela více pořadů o zemědělství a lesnictví.

VIDEO  Ministr Jurečka se rád prezentuje jako zemědělec tělem i duší

Expert Hladký ovšem v tomto případě zvedá varovně prst. „Není to správné, ani rozumné. Veřejnoprávní televizi by neměl úkolovat žádný ministr,“ varuje. Podle Jurečkova mluvčího Hynka Jordána ale nešlo o žádné úkolování. Ředitel Dvořák se prý takto schází s různými ministry. Mluvčí ČT Alžběta Plívová upřesnila, že televize spolupracuje například s Národním muzeem, Úřadem vlády nebo Ministerstvem vnitra.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jav

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Zisk

Tvrdíte, že na zisku není nic špatného. Neprotiřečíte si? Protože byla to vaše vláda, která zavedla daň z mimořádných zisků. Naopak jsem si nevšiml, že byste nějak zásadně odstranili všudypřítomnou byrokracii, což jste před volbami slibovali. A další dotaz. Existuje podle vás nějaká hranice, kdy je ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Škraloup s „predátory“ má i Nerudová. A větší, než přiznává

20:41 Škraloup s „predátory“ má i Nerudová. A větší, než přiznává

Když Danuše Nerudová kandidovala na prezidentku, mohl se národ díky pátrání po její minulosti seznám…