Ve francouzském Saint-Etienne-du-Rouvray byl před několika dny zavražděn Jacques Hamel, šestaosmdesátiletý kněz. Zemřel u oltáře mučednickou smrtí. Dva radikálové hlásící se k Islámskému státu napochodovali do kostela a přímo během mše podřízli stařičkému knězi hrdlo. Byl to hrůzný čin.
Představitelům katolické církve to však podle Weisse možná ještě nestačí. Stačí se podívat, jak na tento, ale i jiné podobné činy reaguje třeba papež František. Když došlo k bestiálnímu útoku na redakci satirického časopisu Charlie Hebdo, papež František hovořil o tom, že nemáme urážet druhé. Když je urážíme, musíme očekávat, že přijde třeba úder do tváře. Když byl zabit otec Jacques Hamel, papež již mluvil o válce, ale zdůrazňoval, že nejde o válku náboženskou, je to prý válka o peníze a o zdroje.
„Pozoruhodný intelektuální výkon podává náš nejmódnější kněz Tomáš Halík. Během krátkých 1600 znaků dokáže od zavražděného kněze, který mu ani nestojí za jmenování, svižně otočit k tomu, že čeští muslimové ‚jsou Konvičkovým hnutím Islám v ČR nechceme stále napadáni a provokováni‘, a dospět k závěru, že ‚to, co je třeba přísně postihovat – ale především překonávat vzděláním a výchovou – je šíření předsudků a nenávisti (také na sociálních sítích) vůči jiným náboženstvím, rasám a kulturám a vůči menšinám: to je nejnebezpečnější podhoubí radikalizace a terorismu v našem světě‘. Takže tím největším zlem jsou ošklivé posty na sociálních sítích? Ve světě bez vražd asi ano. Škoda, že Halík včas podobný text nenabídl časopisu Islámského státu Dabiq; dnes už si to Adel Kemiche ani Abdel Malik Petitjean nepřečtou,“ podotýká Weiss.
Pokud ani tak bestiální čin, jako je vražda kněze, nevede další představitele katolické církve k ráznému pozvednutí hlasu, pak možná nemá současná podoba katolické víry nárok na přežití.
autor: mp