"Mně přijde smutné, že švédský auditor v roce 2011 řekl, že bylo všechno v pořádku a dnes tvrdí něco jiného. Ale proč to neříkal tehdy? Víte, ono jde o člověka, který byl ze Skansky odejit, z čehož v něm zbyla nějaká frustrace a on ji šel popsat jednomu novináři,“ konstatoval Ťok. K žádné úplatkářské kauze prý nedošlo a pro opačné tvrzení nejsou ani důkazy, celé to stojí na jedné výpovědi a na ničem jiném, konstatoval ministr.
Vyjádřil se také k průjezdu konvoje NATO Českem. "Projede bez problémů,“ zdůraznil. Zatím ale prý neuvažoval o tom, jestli se půjde na konvoj podívat.
Už vysoutěžené věci půjde jen těžko změnit
Pár slov padlo i o modernizaci D1. U nových výběrových řízení bude prosazovat, aby se pracovalo sedm dní v týdnu, čtyřiadvacet hodin denně, u již vysoutěžených úseků to půjde jen těžko změnit. V tuto chvíli je v ČT v provozu asi tisíc kilometrů dálnic a rychlostních komunikací. Na začátku roku 2017 by to mohlo být o 40 kilometrů více.
Pokud jde o mýto, stát chce vyhlásit technicky neutrální tendr, do kterého se bude moct přihlásit kdokoliv, ale vyžaduje to, aby do stávajícího systému nechal Kapsch nahlédnout i případné konkurenty, o čemž se teď jedná. Podle smluv je to možné až po roce 2016. "A to každý pochopí, že to už je pozdě,“ prohlásil ministr. O výběr mýta se prý stát tak jako tak postará, i kdyby to měl dělat Kapsch o nějaký čas déle.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp