ÚSTR tvrdí, že výuka historie na školách nereaguje na společenskou diskusi

06.05.2015 16:53 | Zprávy

Zástupci osmi vzdělávacích organizací představili dnes na tiskové konferenci Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR) způsoby, kterými chtějí zvýšit historickou gramotnost na školách. Při příležitosti 70. výročí konce druhé světové války se podle ÚSTR zvedla vlna zájmu o válečná témata, ale současná výuka na školách prý není schopna reagovat na aktuální společenskou diskusi.

ÚSTR tvrdí, že výuka historie na školách nereaguje na společenskou diskusi
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ústav pro studium totalitních režimů

Základem je podle Terezy Vávrové ze vzdělávací organizace Antikomplex dívat se na historii, a zejména na téma války, z různých úhlů pohledu. „Právě tato multiperspektivita nabízí žákům krásný zdroj toho, jak látku uchopit,“ řekla Vávrová.

„Téma druhé světové války není na školách rozhodně opomíjené,“ řekl Jaroslav Pinkas, metodik vzdělávání ÚSTR. „Dostáváme se tedy na vyšší úroveň diskuse. Již nejde o to, jestli se téma učí, ale jak se učí,“ dodal. Podle Pinkase mají učitelé mnoho podkladů pro výuku historických témat.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam, čtk

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Opravdu potřebujeme migranty?

Řada politiků včetně vás tvrdí, že ano, protože Evropa stárne a chybí pracovní síla. Ale není to chyba vás politiků, že jste neudělali více pro vyšší porodnost? A s tou prací není spíš problém v tom, že firmy hledají levnou pracovní sílu, že kdyby platili v ČR určitě více, že by nebyl nedostatek záj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jak se množí liberálové?

21:17 Jak se množí liberálové?

KOMENTÁŘ KARLA ŠEBESTY Nebude se množit, to je jenom dobře. Podobné reakce se nacházejí u mnoha vide…